عمومی | دانشگاه شهرکرد

گزارش اقدامات آموزش الکترونیکی دانشگاه شهرکرد(۲)


به گزارش روابط عمومی دانشگاه شهرکرد، اقدامات آموزش الکترونیکی دانشگاه شهرکرد تا تاریخ ۱۵ فروردین ۹۹ منتشر شد.

با توجه به تعطیلی فعالیت‌های آموزشی دانشگاه‌های سراسر کشور به دلیل پیشگیری از شیوع کرونا بین دانشجویان و به منظور ادامه فعالیت‌های آموزشی دانشگاه، آموزش در بستر فضای مجازی در دستورکار دانشگاه‌های سراسر کشور قرار گرفت. بخش‌هایی از این آموزش‌ها به شکل خارج از خط است که اساتید دانشگاه، فیلم های آموزشی کلاس خود را تهیه می کنند و  به منظور بهره برداری دانشجویان روی سامانه آموزشی دانشگاه بارگزاری می نمایند که  با همت  و مشارکت ۶۵درصدی اساتید دانشگاه شهرکرد تا تاریخ ۱۵ فروردین ماه جاری، حدود۹۰ هزار دقیقه محتوای آموزشی  تهیه شد و در اختیار دانشجویان قرار گرفت.

در حوزه برگزاری کلاس برخط نیز  زیرساخت‌های لازم برای برگزاری کلیه کلاس‌های تئوری به صورت برخط در دانشگاه شهرکرد در حال فراهم شدن است.

همچنین در باره برگزاری جلسات دفاع از پایان نامه و پروپوزال، با توجه به تجربه ها قبلی در دانشگاه شهرکرد، امکان برگزاری این جلسات فراهم است.

درزمینه زیرساخت لازم برای آموزش الکترونیک، هم اکنون دانشگاه شهرکرد با داشتن پهنای باند ۵۰۰ مگابیت بر ثانیه، مشکلی از لحاظ تامین  پهنای باند مورد نیاز ندارد. همچنین مرکز آموزش‌های آزاد و الکترونیک و مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه شهرکرد در راستای کاهش هزینه‌های جاری، اقدام به پیاده‌سازی سامانه برگزاری کلاس برخط کرده و سامانه پیاده سازی شده در دانشگاه بدون هزینه و در مالکیت دائم دانشگاه می باشد  و با توجه به اتصال این سامانه  به سامانه آموزشی، امکان تعریف کلاس کامل و یا حتی تعریف جلساتی از کلاس‌های عادی در سامانه sess به صورت مجازی  و با تعین اولویت دانشکده ها و همچنین تصمیم معاونت آموزشی در این زمینه وجود دارد.