عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی خراسان شمالی

حضور در محل کار فقط با ماسک و رعایت حداقل یک متر و نیم فاصله

برای حضور در محل کار زدن ماسک و رعایت فاصله حداقل یک متر و نیم ضروری است.

به گزارش پایگاه خبری وب دا، کارشناس مسئول مبارزه با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با تاکید بر این مطلب گفت: در محیط کار از وسایل مشترک نظیر خودکار ، قلم ، موس و کیبورد، قندان و... به طور جدی خودداری کنید.
دکتر فلورا انفرادی اظهار داشت: در شرایط شیوع کرونا ویروس از خوردن صبحانه مشترک در ادارات اجتناب کرده و با رعایت فاصله حداقل یک متر و نیم و زدن ماسک در مسیر پیشگیری از این بیماری گام برداریم.
وی توضیح داد: اگر کارمندی تب و یا سرفه دارد، تا زمان بهبودی در محل کار حضور نداشته باشد .
وی اضافه کرد: کارمندان بهتر است در محیط کار، اشیاء و سطوحی که اغلب لمس می شود، را تمیز و ضد عفونی کنند و از تماس نزدیک با افرادی که مریض هستند، خودداری کرده و هنگام سرفه یا عطسه دهان خود را با یک دستمال بپوشانند و سپس دستمال را درون سطل زباله بیندازند.
انفرادی تاکید کرد: از خرید مواد غذایی فله و روباز به طور جدی خودداری و از خوردن غذا در بیرون از منزل  تا حد امکان اجتناب کنید.
وی با بیان این که، استعمال سیگار، قلیان و انواع دخانیات از راه های انتقال این ویروس به شمار می رود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر شرکت در اجتماعات ممنوع است و‌ افراد فقط باید در صورت ضرورت از منزل خارج شوند و اگر خرید ضروری دارند، به شکل کلی برای مدت یک هفته خرید کنند و یا یکی از افراد منزل برای خرید به بیرون برود و در حین خرید نیز نکات بهداشتی را رعایت کند.
دکتر انفرادی گفت:  تا حد ممکن از کارت به جای پول و اسکناس استفاده شود و با مراجعه به مراکز سوخت گیری فرد از دست زدن به نازل های جایگاه های عرضه سوخت خود داری کند تا مراحل سوخت گیری توسط اپراتورها انجام شود .
وی همچنان بر شستشوی مکرر دست ها با آب و صابون به مدت ۲۰ ثانیه و ممانعت از دست دادن و روبوسی و.... تاکید کرد.