عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

هرگونه خوش بینی به پایان همه گیری کرونا، شیوع موج ثانویه بیماری را به دنبال خواهد داشت

وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: خسته شدن از ، در خانه ماندن و رعایت توصیه های بهداشتی، خوش بینی و هیجان نسبت به پایان همه گیری کووید ۱۹، آغاز موج ثانویه بیماری را در پی خواهد داشت.
به گزارش وبدا؛ دکتر مجید شیرانی به اشاره به افزایش تردد ها در برخی معابر و خیابان های شهر افزود: توصیه جدی مسئولین و متولیان امر بهداشت و درمان ادامه روند توجه هم استانیان به توصیه های بهداشتی ، ماندن در خانه و رعایت فاصله گذاری اجتماعی است.
وی تصریح کرد: اینکه بیماری کرونا به خوبی در چهارمحال و بختیاری کنترل و مدیریت شده است، به معنای مهار بیماری سرکش کووید ۱۹ نیست.
دکتر شیرانی اظهار داشت: هم اکنون روزهای پیک بیماری را پشت سر می گذاریم و بیشترین مبتلایان به کرونا با علایم و بدون علایم را در سطح جامعه داریم.
وی اضافه کرد: این وضعیت یک هفته تا ۱۰ روز آینده ادامه پیدا خواهد کرد و خروج از آن مستلزم توجه به هشدارهای بهداشتی و رعایت طرح فاصله گذاری اجتماعی است لذا از هم استانیان درخواست می شود با همراهی و همکاری خود، به خروج هرچه سریع تر این بیماری از استان و گذر از بحران با سلامت هرچه بیشتر کمک نمایند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری در ادامه، در تشریح آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان در شانزدهمین روز از فروردین ماه ۹۹ اظهار داشت: از زمان شیوع بیماری در استان تا کنون ۶۵۷ بیمار با علائم بالینی مشکوک به کرونا در بیمارستان‌ ها بستری شده اند.
دکتر شیرانی، تعداد ترخیص شدگان که به صورت قطعی به کرونا مبتلا شده و بهبود یافته‌اند را ۹۱ نفر اعلام کرد.
به گفته وی، تعداد افراد بستری فعلی در مراکز درمانی ۷۷ نفر هستند.
وی افزود: با مثبت اعلام شدن آزمایشات ۱ بیمار مشکوک دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته ، کل موارد مبتلا از آغاز بیماری که نتایج آزمایش آن‌ها مثبت اعلام شده ۱۳۷ نفر می باشد.
دکتر شیرانی گفت: متاسفانه طی ۲۴ساعت گذشته با فوت یکی دیگر از مبتلایان به کووید ۱۹ ، مجموع فوتی های ناشی از ابتلا به این بیماری نوپدید در استان به ۱۸ نفر رسید.