عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

اقدامات مرکز بهداشت شرق تهران در راستای مقابله با کرونا/راه اندازی مرکز تلفنی پیگیری و غربالگری کووید ۱۹



رییس مرکز بهداشت شرق تهران از انجام اقدامات گسترده در راستای طرح مقابله با کرونا ویروس در این منطقه از تهران خبر داد.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به نقل از مرکز بهداشت شرق تهران، به گفته دکتر امیر علی فریدونفر این مرکز درراستای پیشگیری و کنترل بیماری کرونا فعالیت های مخلتفی نظیر راه اندازی مرکز تلفنی غربالگری کرونا، بازدید از نقاهتگاهها و گرم خانه ها، برگزاری کارگاههای آموزشی، اجرای طرح سالم سازی محیط های شهری را انجام داده است.

راه اندازی مرکز تلفنی پیگیری و غربالگری کووید ۱۹

دکتر فریدونفر از راه ااندازی اولین مرکز تلفنی یا Call Center برای پیگیری و غربالگری بیماری کرونا در منطقه ۱۲ شرق تهران خبر داد.

براساس این گزارش روز جمعه ۱۵ فروردین ماه  ۹۹ این مرکز تلفن به همت مرکز بهداشت شرق تهران با همکاری شهرداری منطقه ۱۲ و بسیج محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ در سوله مدیریت بحران این منطقه راه اندازی شد.

این مرکز با ۳۰ نیروی فعال در دو شیفت صبح و عصر در راستای پیگیری و غربالگری بیماری کرونا ویروس فعالیت می کند.

بازدید رییس مرکز بهداشت شرق  از نقاهتگاه  سرخه حصار

دکتر امیر علی فریدونفر رییس مرکز بهداشت شرق از نقاهتگاه منطقه سرخه حصار بازدید کرد.

در این بازدید که دکتر آرش عباسی معاون مرکز و کارشناسان بهداشت محیط مرکز نیز حضور داشتند وضعیت بهداشتی نقاهتگاه  سرخه حصار را که با همکاری سپاه، شهرداری منطقه ۱۳ و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و بسیج جامعه پزشکی برپا شده  را مورد ارزیابی قرار دادند.

براساس این گزارش در نقاهتگاه سرخه حصار که مجهز به ۵۴ تخت و تجهیزات پزشکی کامل است با تدابیر اتخاذ شده روند درمان بیماریان مبتلا به کووید ۱۹ را پس از  ترخیص از بیمارستان کار درمان بیماران مبتلا به کوید ۱۹ ادامه می یابد و بیماران کرونایی  پس از ترخیص از بیمارستان برای سپری کردن دوران نقاهت خود بمنظور ادامه کار درمان به این نقاهتگاه ها انتقال داده می شود و تا بهبودی کامل مراقبت های پزشکی و پرستاری لازم را در این مکان دریافت می کنند.

بازدید دکتر فریدوئفر از مراکز ۱۶ و ۲۴ ساعته شرق تهران

دکتر فریدونفر رئیس مرکز بهداشت شرق تهران به همراه خانواده  از مراکز ۱۶ و ۲۴ ساعته این مرکز که در ایام تعطیلات به ارایه خدمت به هموطنان پرداختند بازدید کرد.

وی در این بازدید ضمن تقدیر از زحمات پرسنل و کادر بهداشتی که در این ایام پذیرای مراجعان بوده و  ضمن پاسخگویی به نیازها و اضطراب های آنان درخصوص کرونا به ارایه خدمات، آموزشها و راهنمایی های لازم پرداختند.

آموزش نحوه سالم سازی محیطهای شهری به بسیجیان

بسیجیان ناحیه بسیج منطقه ۱۲ تهران با نحوه صحیح ضدعفونی و گندزدایی محیط های شهری آشنا شدند.

کارگاه آموزشی یک روزه ای با هدف آماده سازی تیم های بسیج مجری عملیات سالم سازی شهری منطقه ۱۲ تهران برگزار شد .

این کارگاه با حضور ۴۰ تن از بسیجیان ناحیه ۱۲ تهران بزرگ تشکیل شد که قرار است از ۱۶ فروردین ماه بطور همزمان در منطقه۱۲ و سایر مناطق شرق تهران عملیات سالم سازی شهری مناطق شرق تهران را اجرا کنند.

هادی مردانی کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشت شرق تهران در این دوره به ارایه آموزشهای لازم درخصوص چگونگی تهیه محلول گندزدای ضدعفونی کننده، غلظت و رقت آن، شناسایی مکان های حساس شهری برای گندزدایی کردن صحیح محیط های شهری در مقابل کرونا ویروس پرداخت.

بازدید کارشناسان مرکز بهداشت شرق تهران از گرم خانه ها

تیم های بازرسی مرکز بهداشت شرق تهران از ۴ گرم خانه واقع در شوش ، شهید دوران و اتوبان امام علی  بازدید کردند.

این تیم ها متشکل از کارشناسان بهداشت محیط، پیشگیری و مبارزه با بیماری ها و سلامت روان، وضعیت یک گرمخانه مختص زنان معتاد متجاهر و ۳ گرمخانه مختص مردان که هریک ۶۰ تا ۸۰  نفر ظرفیت دارند را مورد بازرسی قرار دادند.

در این بازدید کارشناسان ضمن ارایه آموزشهای لازم درخصوص راه های پیشگیری از بیماری کرونا، نحوه ضدعفونی اشپزخانه ها و طبخ مواد غذایی، نحوه ضدعفونی و گندزدایی ملحفه ها، محیط و وسایلی که در اختیار افراد قرار می گیرد؛  پیشنهادها و تذکرات لازم به متصدیان ها داده شد.  گفتنی است این گرم خانه ها زیر نظرشهرداری های مناطق فعالیت می کنند .

برگزاری مانور سالم سازی محیط شهری در منطقه ۱۳ تهران

مانور پاک سازی و سالم سازی محیط شهری در مقابل کرونا با همکاری ارگانهای مختلف در منطقه ۱۳ شهری تهران آغاز شد.

کمیته سالم سازی محیط شهری منطقه ۱۳ به فرماندهی ناحیه بسیج کمیل و با حضور مسئولان تمامی ادارات منطقه تشکیل شد و عملیات سالم سازی شهری را با تجهیزات کامل و نیروی انسانی کافی در مناطق حساس از ۱۲ فروردین ماه شروع کردند.

در این مانور که تا پایان از بین رفتن ویروس کرونا در کشور ادامه خواهد داشت؛ تمامی محل های تجمع از جمله میدان های تره بار،  فروشگاه های زنجیره ای، مبلمان شهری، ایستگاه های مترو و اتوبوس و منازل مبتلایان به کرونا یا خانواده متوفیان ناشی از کرونا ویروس ضد عفونی و گند زدایی خواهد شد .

اقدام جالب نوجوانان شرق تهران در مقابله با کرونا

نوجوانان در اقدامی خیرخواهانه ماسک های دست دوز خود را به مرکز بهداشت شرق تهران اهدا کردند.

دو نوجوان ساکن محله تهران نو ضمن حضور در مرکز بهداشت شرق تهران با اهدای ۱۰۰ ماسک که در منزل به همراه خانواده تهیه کرده بودند، همدلی و همراهی خود و خانواده هایشان را با هموطنان و کادر درمانی در راستای مبارزه با کرونا اعلام کردند.

انتهای پیام/

کدخبرنگار: ۷۷۰۰س.ع