عمومی | دانشگاه علوم پزشکی جهرم

تاکنون ۱۷ نفر از مبتلایان به کرونا در جهرم به بهبودی قطعی رسیده و از قرنطینه خارج شده اند - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶


رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: از ۷۷ بیمار مبتلا به کرونا ویروس در جهرم، ۱۷ نفر از آنان به بهبودی قطعی رسیده و از قرطینه خارج شده اند.


دکتر محمد رحمانیان اظهار داشت: بیماران پس از دریافت درمان و بهبودی از بیمارستان به قرنطینه خانگی انتقال می یابند. بر اساس پروتکل وزارت بهداشت بیماران از شروع درمان تا ۱۴ روز می بایست قرنطینه شوند.

وی در ادامه بیان کرد: پس از اتمام ۱۴ روز مجددا از بیمار قرنطنه شده در خانه جهت اطمینان از عدم انتقال بیماری به فرد دیگر نمونه گرفته می شود. اگر جواب نمونه مثبت بود بیمار برای یک هفته دیگر می بایست در قرنطینه بماند. این کار تا زمانی ادامه دارد تا جواب نمونه نهایی منفی اعلام شود.

دکتر رحیم رئوفی متخصص عفونی و فوکال پوینت بیماری های عفونی دانشگاه علوم پزشکی جهرم نیز با اشاره به ترخیص بیماران بهبود یافته از کرونا ویروس در بیمارستان گفت:  ترخیص بیماران بر اساس مجوز کمیته ترخیص بیمارستان انجام می شود. بعد از بهبودی بیمار  و پایان درمان در بیمارستان، منزل بیمار توسط کارشناسان مبارزه با بیماری های دانشگاه رصد و ارزیابی های لازم انجام می شود.

به گفته وی اگر شرایط قرنطینه در منزل برای بیماران توسط کارشناسان مبارزه با بیماری ها تایید شد آن موقع ترخیص بیمار از بیمارستان صورت می گیرد.

دکتر رئوفی گفت: ارتباط ما با بیمار روزانه و به صورت مستمر در خانه ادامه دارد و تمام علائم بالینی بیمار تحت پایش قرار می گیرد.

وی در ادامه افزود: بیماران قرنطینه در خانه  و خانواده آنان نسبت به سلامت خود و دیگران حساس بوده و تا کنون همکاری بسیار خوبی با کارشناسان مبارزه با بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه داشته اند.