عمومی | معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

شکوفا شدیم

یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الْاَبْصَارِ یَا مُدَبِّرَ اللَّیْلِ وَ النَّهَارِ یَا مُحَوِّلَ الْحَوْلِ وَ الْاَحْوَالِ حَوِّلْ حَالَنَا اِلَی اَحْسَنِ الْحَالِ

فرا رسیدن سال نو و بهار پرطراوت که نشانه قدرت لایزال الهی و تجدید حیات طبیعت می باشد نویدبخش شکفتن شکوفه های امید و تحول آینده است. آینده ای که امید داریم در همه جهات آن شاهد شکوفایی، سربلندی و اقتدار سرزمین عزیزمان خصوصا فعالان حوزه علم، دانش، نوآوری و کارآفرینی فناورانه باشیم.

سالی که گذشت در کنار تلخ‌کامی از دست دادن هم‌وطنانمان در حوادث مختلف، سرشار از اتفاقات و موفقیت‌های مختلف غرورآفرین در عرصه صنعت و فناوری بود که می‌تواند نویدبخش توسعه ظرفیت‌های فناورانه کشور و بکارگیری آن در کاهش حوادث انسانی یا کاهش صدمات ناشی از آن باشد.

صنعت حمل و نقل به عنوان یکی از اصلی‌ترین زیرساخت‌های کشور می‌تواند ظرفیت عظیمی برای توسعه پایدار فراهم کند. محدودیت‌های همکاری بین‌المللی که با آن مواجه هستیم استعدادهای موجود در کشور برای رفع نیازهای فناورانه موجود را شکوفا کرده است.

از طرفی فناوری به کمک آمده است که موجبات بهره‌برداری بهینه، کارآمد و هوشمند از زیرساخت‌هایی که به سختی و با هزینه هنگفت ایجاد شده است را فراهم کند. برای اینکه این توانمندی به مرحله‌ای برسد که بتواند به صورت گسترده مورد بهره‌برداری قرار گیرد نیاز به تلاش، مجاهدت و حمایت بیش از پیش از فعالان این عرصه دارد.

ما در ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بسیار امیدواریم که با توسعه بسترهای لازم فناوری و کسب و کار بتوانیم حمایت لازم را از این حرکت فناورانه در راستای توسعه صنعت حمل و نقل کشور داشته باشیم تا بتوانیم فناوری‌های نوین، پیشرفته و هوشمند را به منظور افزایش ظرفیت‌های حمل و نقل و کاهش حوادث و معضلات مرتبط با آن به کار بگیریم.

مطمئنم جوانان این مرز و بوم با توکل به رحمت بی‌دریغ پروردگار و با تکیه بر توانمندی و شایستگی‌های خود به زودی خواهند توانست به یکی از قطب‌های مهم علم و فناوری در جهان تبدیل شوند.

از خداوند متعال، سالی سرشار از بهروزی و موفقّیت و ایّامی نیک و پربار را برای همه هموطنان عزیزم مسئلت دارم. امیدوارم سال آینده، با انسجام کاری بیشتر و همدلی و همفکری و هم افزایی، سالی پر برکت برای کشور عزیزمان ایران و سرشار از موفقیت برای همه فعالان صنایع فضایی و حمل و نقل پیشرفته باشد. نظر مهر ربوبیت بر دلتان بر دوام و روز و نوروزتان فرخنده در ایام.

* دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

منبع: isti.ir