عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

حضور پررنگ جوانان در جمع کادر درمانی کرونایی‌ها ستودنی است

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در روزهای سخت کرونایی شاهد حضور پررنگ پزشکان، پرستاران و اعضای جوان کادر درمان کرونایی‌ها هستیم، عزیزانی که خود دچار مشکل شدند تا همنوعشان سالم بمانند.

حجت‌الاسلام دکتر سیدمحمود طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار وب دا، اظهار کرد: یکی از سرمایه‌های انسانی هر کشور جوانان آن کشور هستند که در سیره پیامبر اکرم(ص) و امام علی(ع) هم بوده و این بزرگواران در مسیر ترویج و توسعه دین از جوانان استفاده کردند.

وی افزود: براساس اعتقادات دینی جوان شکوفه‌ای زیبا بوده که از هر بذری که روییده به‌خوبی حاصل‌خیز شده است و همواره باید از ظرفیت ناب و بالقوه جوانان استفاده کرده و باید در جهت بهره‌مندی حداکثری آن را به بالفعل تبدیل نماییم.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس بالاترین آمار شهدا، جانبازان و ایثارگران از قشر سنی جوان جامعه بودند و متوسط سن شهدای والامقام هم بین ۲۰ تا ۲۵ سال است، خاطرنشان کرد: در واقعه عاشورا هم بیشترین جلوه و قدرت امام حسین(ع) در پرتوی حضور جوانانی همچون حضرت علی‌اکبر(ع) و حضرت ابالفضل‌العباس(ع) و نوجوانانی همچون حضرت قاسم(ع) بود.

حجت‌الاسلام طباطبایی با بیان اینکه  یکی از افتخارات کشور ما حضور پررنگ جوانان در عرصه‌های مختلف جهادی همچون حوزه سلامت بوده است، تصریح کرد: در این روزهای سخت کرونایی نیز شاهد حضور پررنگ پزشکان، پرستاران و اعضای جوان کادر درمان کرونایی‌ها هستیم، عزیزانی که خود دچار مشکل شدند تا همنوعشان سالم بماند و متاسفانه تعدادی فوت کردندکه با تایید مقام معظم رهبری شهید  نام گرفتند.

وی اضافه کرد: برخی از این جوانان مدافع سلامت بودند که با اقدامات ارزنده خود اوج ایثار و از خودگذشتگی را نشان دادند، همانند پرستاری که مجلس عروسی خود را به تاخیر انداخت و یا پرستار تازه عروس دیگری که به درخواست خودش در صف اول خط مقدم جبهه مبارزه کرونا قرار گرفت و در این راه مقدس جان خود را تقدیم کرد، اقدامات ارزنده و قابل توجهی که تحسین مقام معظم رهبری را به همراه داشت.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر اینکه در زمینه تولید علم که در رتبه ۱۷ جهان هستیم، گفت: این افتخارات به‌دست آمده ناشی از تلاش پرشور و خستگی‌ناپذیر جوانان بوده و امروز هم در زمان شیوع بیماری کرونا در دانشگاه‌ها و NGOها، محور و کانون اصلی آن جوانان هستند.

حجت‌الاسلام طباطبایی بیان کرد: امیدوارم از ظرفیت جوانان در تمامی حوزه‌ها از جمله حوزه سلامت به‌خوبی استفاده شده و با تدبیر و مدیریت درست مسئولان زمینه‌های اشتغال، ازدواج و مسکن آنان ایجاد شود.

{jcomments on}