عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

عدم توجه به توصیه های بهداشتی افزایش آمار مبتلایان و شمار فوتی های ناشی از کرونا را در پی خواهد داشت

وبدا؛ سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری، عدم توجه به توصیه های بهداشتی را موجب افزایش آمار مبتلایان و شمار فوتی های ناشی از کرونا دانست.
به گزارش وبدا؛ دکتر فریدون رحمانی افزود: طی روزهای گذشته بررسی نتایج آزمایشات اکثر مراجعه کننده به بیمارستان ها، موارد بستری و درمان های سرپایی مبتلا به کرونا مربوط به افرادی بوده است که در روزهای پایانی سال در بازار و محل های تجمعی حضور یافته و یا دید و بازدید های ایام عید را انجام و افراد مسنی بودند که نسبت به رعایت نکات بهداشتی توجه کمتری داشته اند.
دکتر رحمانی ادامه داد: افراد بی توجه به نکته در خانه ماندن، اکثرا بیماران احتمالی مبتلا به کرونا بستری در مراکز درمانی طی روز های آتی هستند.
وی اظهار داشت: این افراد به ویژه افراد مسن و دارای بیماری های زمینه ای یک تا دو هفته دیگر با بروز علایم سرماخوردگی و مشکلات تنفسی به جمع مبتلایان به بیماری نوپدید کووید ۱۹ خواهند پیوست و ضمن افزایش آمار مبتلایان به این بیماری، شمار فوتی های افزایش خواهد یافت.
سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان در پایان با توجه به بهاری شدن آب و هوا و نو شدن طبیعت، مجددا مردم را از حضور در تجمعات و تفرجگاه ها و پارک ها منع نمود.