عمومی | دانشگاه علوم پزشکی جهرم

جهرم در مقابل کرونا؛ از بروز علائم تا تشخیص - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱


با توجه به شیوع کرونا ویروس در شهرستان جهرم و انتقال سریع آن از فرد به فرد دیگر بهترین راه پیشگیری از این بیماری ماندن در خانه، پرهیز از حضور در اجتماعات و دورهمی های خانوادگی است. حال اگر  دچار علائمی   شدیم که نمی دانیم آیا مبتلا به این بیماری هستیم یا خیر راه های پیش روی ما برای تشخیص بیماری کرونا ویروس کدام ها هستند؟


علائم شایع بیماری کرونا ویروس شامل خشکی گلو، تب، درد عضلانی، سرفه خشک و تنگی نفس است.

ساده ترین راه، غربالگری خود از طریق سامانه الکترونیک https://salamat.gov.ir وزارت بهداشت است. با پاسخ دادن به سوالات، مشاوره و راهنمایی های لازم را از طریق این سامانه دریافت خواهید کرد.

یا می توانید تلفنی از کارشناسان واحد مبارزه با بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم مشاوره بگیرید. برای اینکار با این شماره ۵۴۴۴۰۸۱۷ تماس حاصل فرمایید.

اگر تحت پوشش پزشک خانواده هستید بهترین کار مراجعه به پزشک خانواده تان است. پزشک خانواده بر اساس مشاهده علائم بیماری و تشخیص خود، شما را به متخصص عفونی ارجاع می دهد.


در ساعات غیر اداری که دسترسی به پزشک خانواده خود ندارید می توانید به درمانگاه  شهیدان منصوری  روبروی امام زاده حسین (ع) که بصورت ۱۶ ساعته آماده خدمت رسانی هستند مراجعه کرده و مشاوره های لازم را دریافت نمایید.


با تشخیص پزشک خانواده به متخصصین عفونی واقع در درمانگاه شماره ۴  ابتدای خیابان ولی عصر ارجاع داده می شوید. اگر پزشک متخصص عفونی این تشخیص را دهد که شما مشکوک به کرونا هستید، تمام اقدامات تشخیصی بالینی و پاراکلینیکی برایتان آغاز می شود.


در هر مرحله، اگر احتمال مبتلا بودن شما محرز شود، کلیه مراحل تشخیصی و درمانی  تحت نظارت کارشناسان مبارزه با بیماری ها انجام می شود. حتی رفت و آمد ها نیز با رعایت اصول پیشگیری از انتقال، صورت می گیرد.