عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

فعال شدن ۳ آزمایشگاه معین در مشهد در بحث کرونا

مسئول هماهنگی امور آزمایشگاهی بیماران کرونایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه نگرانی در جهت تداخلات آزمایشگاهی و ارتباطات بیمار عادی با بیمار کرونایی در آزمایشگاه‌ها وجود ندارد، گفت: محل و مکان مراجعه، تردد و نمونه‌گیری برای بیماران کرونایی متفاوت است.

دکتر محمود محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار وب دا، اظهار کرد: خدمات آزمایشگاهی بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بحث تست‌های مولکولی کرونایی‌ها در بیمارستان امام رضا(ع) انجام می‌شود و به تازگی نیز بیمارستان امام حسین(ع) هم به عنوان مرکز درمانی معین اول اضافه شده تا سرعت خدمات‌رسانی در این بخش افزایش یابد.

وی افزود: از هفته آینده آزمایشگاه مرکزی جهاددانشگاهی واقع در خیابان رازی مشهد به عنوان دومین معین جهت ارائه خدمات به بیماران مشکوک و سرپایی کرونایی فعال می‌شود، تا خدمات آزمایشگاهی کرونایی شتاب و سرعت بیشتری بگیرد.

مسئول هماهنگی امور آزمایشگاهی بیماران کرونایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه نگرانی در جهت تداخلات آزمایشگاهی و ارتباطات بیمار عادی با بیمار کرونایی در آزمایشگاه‌ها وجود ندارد، خاطرنشان کرد: در این آزمایشگاه‌ها محل و مکان مراجعه، تردد و نمونه‌گیری برای بیماران کرونایی متفاوت بوده و برای بیماران عادی جای نگرانی  به‌جهت مشترک‌بودن این محل‌ها و مکان‌ها نبوده و نیست.

دکتر محمودی تصریح کرد: هزینه آزمایشگاهی بیماران سرپایی با بستری متفاوت است و قیمت آن متناسب با نرخی بوده که بیمه‌ها معین کرده‌اند.

وی تاکید کرد: در نظر داریم که در صورت نیاز از آزمایشگاه‌های بیمارستان شریعتی یا اکبر به عنوان معین سوم استفاده کنیم تا تحت هیچ شرایطی معطل نمونه‌های آزمایشگاهی در بحث تشخیص و درمان نباشیم.

مسئول هماهنگی امور آزمایشگاهی بیماران کرونایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص ارائه خدمات آزمایشگاهی به شهرستانی های زیر پوشش بیان کرد: آزمایش بیماران شهرستان‌های تحت پوشش در مشهد و ترجیحاً بدون حضور بیمار انجام می‌شود ، مگر در موارد خاص که حضور فرد الزامی باشد.

دکتر محمودی اضافه کرد: همچنین در دانشگاه و دانشکده های علوم پزشکی تربت‌حیدریه، تربت‌جام، گناباد، نیشابور و سبزوار که مستقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند هم امکانات موردنیاز در شهرهایشان وجود دارد و دانشگاه مشهد هم به بحث آموزش‌ها و نوع نمونه‌گیری‌ها به آنان مشاوره و راهنمایی لازم را دارد تا خللی در امر آزمایشگاهی بیماران کرونایی نباشد.

{jcomments on}