عمومی | دانشگاه شهرکرد

گزارش اقدامات آموزش الکترونیکی دانشگاه شهرکرد


به گزارش روابط عمومی دانشگاه شهرکرد، روز سه شنبه ۵ فروردین ۹۹، به همت مرکز آموزش های آزاد و الکترونیک دانشگاه و مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه ،گزارش اقدامات آموزش الکترونیکی دانشگاه شهرکرد در حوزه تولید محتوا و برگزاری کلاس برخط تا ۵ فروردین به شرح زیر منتشر شد:

در حوزه تولید محتوا و با توجه به اهمیت این حوزه به عنوان پایه یادگیری الکترونیک و با همت اساتید دانشگاه شهرکرد تا تاریخ ۴ فروردین ماه جاری بیش از ۱۴هزار دقیقه محتوای آموزشی به صورت ویدئو تهیه و از طریق سامانه آموزشی دانشگاه در اختیار دانشجویان قرار گرفت، فراهم شدن زیرساخت مناسب برای ذخیره سازی و اشتراک محتوای تهیه شده، برآورد و انجام مقدمات آماده سازی زیرساخت بیشتر در صورت تداوم وضعیت موجود ، انجام آموزش های لازم برای تولید محتوا و رفع مشکلات به وجود آمده وافزایش منابع (پردازشی، حافظه، استوریج و پهنای باند) سرور آموزشی و خوشه سازی (clustering) و تعادل بار (load balancing) انجام شده است.

در حوزه برگزاری کلاس برخط (در صورت تدوام شرایط فعلی) برآورد ایجاد زیرساخت های لازم برای برگزاری کلیه کلاس های تئوری به صورت برخط انجام شده است. دانشگاه شهرکرد ضمن آماده سازی مقدمات نرم افزاری لازم برای برگزاری کلاس های برخط با  داشتن پهنای باند ۵۰۰ مگا بیت بر ثانیه، مشکلی از لحاظ تعداد همزمان دانشجویان آنلاین ندارد و  با سایر دانشگاه ها در خصوص راهکارهای استفاده شده برای کلاس برخط رایزنی های لازم را انجام داده است.

مرکز آموزش های آزاد و الکترونیک  و مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه شهرکرد در راستای کاهش هزینه های جاری،  اقدام به پیاده سازی سامانه برگزاری کلاس برخط نموده است. سامانه پیاده سازی شده در دانشگاه بدون هزینه و در مالکیت دائم دانشگاه می باشد و با توجه به اتصال آن به سامانه آموزشی، امکان تعریف کلاس کامل و یا حتی تعریف جلساتی از کلاس های عادی در سامانه sess به صورت مجازی وجود دارد. برای ورود به سامانه مجازی نیاز به یوزر و پسورد مجزا وجود ندارد و پس از تعریف کلاس و یا جلسات آن به صورت مجازی، لینک کلاس در زمان برگزاری در سامانه sess فعال می شود و دانشجو از طریق آن وارد کلاس برخط می شود .