عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

معرفی پایگاه های اختصاصی مادر و کودک در مشهد/ فعالیت ۲۸ پایگاه در مناطق زیر پوشش دانشگاه

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: در حال حاضر ۱۴ مرکز مراقبت مادر و کودک در مشهد و ۱۴ مرکز نیز در شهرستان های زیر پوشش فعال شده است که خدمات را در محیطی ایمن به گروه های هدف ارائه می دهند.

دکتر محمد احمدیان در گفتگو با وب دا با بیان اینکه در پایگاه های مراقبت مادر و کودک، خدمات واکسیناسیون و بررسی پایه های سلامت مادران باردار ارائه می شود خاطر نشان کرد: پایگاههای اختصاصی مراقبت مادر و کودک با هدف تامین بستر مناسب و امن و به حداقل رساندن احتمال آلودگی ویروسی در زمان مراقبت برنامه ریزی شده اند.

وی اظهار کرد: همزمان با شیوع بیماری کووید‏-۱۹ در استان خراسان رضوی، مدیریت سلامت جمعیت،خانواده و مدارس معاونت بهداشت دانشگاه با هدف کاهش تردد و نیز کاهش احتمال انتقال ویروس، اقدام به حذف موقت و تعویق برخی خدمات مراقبتی و موکول نمودن آن به ماههای آتی نمود.

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر اهمیت دو گروه از خدمات با توجه به نقش ویژه ای که در تامین و حفظ سلامت گروههای هدف دارند، گفت: این خدمات کماکان و با اولویت در واحدهای بهداشتی جاری است و انجام برنامه واکسیناسیون کودکان و خدمات مراقبت مادران باردار با رعایت حداقل مراقبتهای ضروری از جمله این خدمات به شمار می رود.

وی خاطر نشان کرد: این پایگاهها صرفا ارائه خدمات به دو گروه فوق را انجام داده و با توجه به تمهیدات اتخاذ شده در این واحدها رعایت کلیه شرایط مرتبط با جلوگیری از انتشار عفونت و آلودگی انجام می پذیرد.

{jcomments on}