عمومی | دانشگاه علوم پزشکی قزوین

خدمات مشاوره روانشناختی در سامانه «۴۰۳۰» ارائه می شود

محمدرضا یوسفی، کارشناس سلامت روان مرکز بهداشت استان قزوین در خصوص سامانه «۴۰۳۰» با گفتن اینکه این سامانه برای ارائه مشاوره و پاسخگویی به سوالات مردم در زمینه پیشگیری، تشخیص و درمان ویروس کرونا راه اندازی شده است؛ اظهار کرد: از روز ۲۲ اسفند ۹۸ ارائه خدمات مشاوره روانشناختی با هدف مدیریت استرس ناشی از این بیماری، به این سامانه اضافه شد.

یوسفی بیان کرد که ارائه خدمات مشاوره روانشناختی توسط کارشناسان منتخب سلامت روان در سراسر کشور انجام می شود که از معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین نیز سه روانشناس برای ارائه خدمات به صورت تلفنی در این سامانه انتخاب و به دفتر سلامت روان وزارت بهداشت معرفی شدند.

این کارشناس سلامت روان، تاکید کرد که مردم می توانند با شماره گیری این سامانه و انتخاب عدد «۸» با کارشناسان سلامت روان ارتباط برقرار کنند و از آنان خدمات روانشناختی را دریافت کنند.

بنا به اظهار وی، کارشناسان منتخب سلامت روان مرکز بهداشت استان قزوین، از روز ۲۲ اسفند ۹۸ تا روز نهم فروردین ۱۳۹۹ ؛ یک هزار و ۶۱۰ مورد مشاوره تلفنی ارائه کرده اند و بیشترین مشکل موجود، استرس ناشی از این بیماری بوده است. این کارشناس افزود که روش های مدیریت استرس، شناسایی مشکل و روش های آرام سازی نیز در این سامانه از دیگر خدمات کارشناسان سلامت روان در این سامانه است.

یوسفی اذعان کرد که این خدمات از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب به صورت مستمر توسط کارشناسان سلامت روان منتخب در سامانه «۴۰۳۰» ارائه می شود.