عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

تشکیل ستاد مقابله با بیماری کووید۱۹ از طریق ویدیو کنفرانس

وبدا; رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری و سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از برگزاری ستاد مقابله با بیماری کووید ۱۹ (کروناویروس) از طریق ویدیو کنفرانس با حضور دکتر علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت، و معاونین بهداشتی دانشگاه های علوم پزشکی در سراسر کشور خبر داد.
به گزارش وبدا; مهندس سید راشد جزایری افزود: در ستاد مقابله با بیماری کووید۱۹ که در تاریخ نهم فروردین‌ماه ۹۹ برگزار شد مطالبی درخصوص تببین بیشتر طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، لزوم ثبت اقدامات تیم‌های بسیج، دفن اجساد مبتلایان به کرونا براساس نظر مراجع اسلامی یا دیگر اقلیت‌ها و با رعایت موازین بهداشتی و... مطرح شد.
وی ادامه داد: همچنین در این جلسه عنوان شد تاکنون ۵۷ میلیون نفر در کشور از طریق مراکز ۱۶ ساعته غربالگری شدند که از این تعداد ۹ هزار و ۹۸۱ نفر از طریق سامانه Salamat.gov.ir و ۴۷ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر دیگر نیز از طریق تماس تلفنی سنجش شدند.
رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری و سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد عنوان کرد: ۳۴۷ هزار و ۷۰۰ نفر به مراکز درمانی کشور مراجعه کرده‌اند و از ۵۷ میلیون نفر ۸۲ هزار نفر به مراکز منتخب ارجاع شدند.
در ادامه ستاد مقابله با بیماری کووید۱۹ معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور باید عملکرد تیم‌های بسیج را در سیستم مربوطه در وزارتخانه اعلام کنند.
دکتر علیرضا رئیسی افزود: لازم است اقدامات شایسته‌ای که تا الان توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در کنترل و پیشگیری از کروناویروس انجام گرفته توسط تیم‌های مستندساز، ثبت علمی شوند، لذا دانشگاه‌ها نسبت به انتخاب این تیم‌های اقدام کنند.
وی با اشاره به اینکه فاز اول طرح فاصله‌‌گذاری اجتماعی انجام شده است و فازهای بعدی آن نیز در ادامه انجام خواهد شد، خاطرنشان کرد: تاکنون حدود ۳۰۰ هزار نفر در مراکز ۱۶ ساعته ویزیت شدند، ۱۵ هزار نفر به بیمارستان ارجاع و ۴ هزار و ۸۰۰ نفر نیز بستری شدند.
معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه روزانه ۴ هزار نفر به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند که دارای علائم کرونا هستند، اضافه کرد: ۱۸ استان در کشور جز استان‌های کمتر آلوده هستند.