عمومی | دانشگاه علوم پزشکی جهرم

گفتگو با مسئول قرارگاه دانشجویی مبارزه با کرونا جنوب کشور در ارتباط با فعالیت های این قرارگاه - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹


به گزارش وبدا جهرم؛ مهدی زارع مسئول  قرارگاه دانشجویی مبارزه با کرونا جنوب کشور و دانشجوی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جهرم می گوید: این قرارگاه زیرنظر  وزارت بهداشت و مطالبه گری بسیج دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی منطقه جنوب تشکیل شده و دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی استان‌های بوشهر، هرمزگان، فارس و کهگیلویه و بویراحمد را تحت پوشش قرار می‌دهد.

او بیان می کند: هدف این قرارگاه یکپارچه سازی فعالیت‌ها  و تزریق محتوا و ایده در راستای مقابله با کرونا ویروس است.

مسئول قرارگاه دانشجویی مبارزه با کرونای جنوب کشور  بیان می کند: در تمامی شهرستان‌های استان‌های مذکور قرارگاه دانشجویی مبارزه با کرونا تشکیل شده است و یکسری از کارهایی که جزو وظایف این قرارگاه بوده را اجرایی کرده ایم.

وی می گوید: در این قرارگاه  ۵۰۰ تیم‌ آموزشی تشکیل شده است و  بروشورها و بنرهایی با محتوای آموزشی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا ویروس تهیه و در اختیار قرارگاه‌های هر استان قرار داده شده است.
وی در ادامه می گوید: با هماهنگی سازمان بسیج دانشجویی کشور نیز در مرکز استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، هرمزگان و فارس، توانستیم خط تولید ماسک را راه اندازی کنیم.

او بیان می کند:  از دیگر برنامه های در دست اقدام این قرارگاه ، نظارت بر اصناف به خصوص اغذیه فروشی ها در خصوص رعایت موازین بهداشتی است.

وی می گوید: همچنین در این قرارگاه، بسته‌های فرهنگی  مبنی بر ارائه راهکارهای کمکی برای افزایش و تزریق امید برای تامین روحیه کارکنان، پرسنل کادر درمان و بیماران مبتلا به کرونای استان‌ها ی مذکور  تهیه شده است.


مسئول قرارگاه دانشجویی مبارزه با کرونای جنوب کشور خاطرنشان می کند: در زمینه تامین نیروی کادر درمانی برای بیمارستان‌ها نیز فعالیت‌هایی داشتیم و همانطور که وزارت بهداشت درخواست کرده بود، شرایطی را فراهم کردیم تا برخی از دانشجویان رشته‌های پزشکی این استان‌ها به صورت داوطلبانه به بیمارستان‌هایی که اعلام نیاز کردند، اعزام شوند.