عمومی | دانشگاه علوم پزشکی قزوین

در شهرستان قزوین ۱۷۶۰ محل، در مقابل بیماری کرونا گندزدایی شد این رویه، ادامه دارد

به گفته فاطمه امامی، مسوول روابط عمومی مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین، هم زمان با شیوع ویروس کرونا در کشور و شهر قزوین، پاک‌سازی و ضدعفونی اماکن و نقاط شهری سطح شهر با استفاده از دستگاه‌های مکانیزه برای مقابله با بیماری کرونا در حال انجام است و تمامی معابر شهر  به صورت روزانه با نظارت مرکز بهداشت شهرستان قزوین  و همکاری بسیج و قرارگاه مبارزه با کرونا پاک‌سازی و ضد عفونی می‌شود . وی افزود که در شهرستان قزوین ۱۷۶۰ محل، در مقابل بیماری کرونا گندزدایی شده است و البته این رویه، ادامه دارد

۱۳۰ نظارت بهداشتی بر گندزدایی شهر

امامی اظهار کرد که عملیاتِ سالم سازی در قالب ۱۰۰ تیم سه نفره، کلیه معابر، پارک ها، سرویس های بهداشتی ورودی مجتمع های قضایی تاسیسات شهری، ایستگاه‌های اتوبوس و مبلمان شهری را به صورت شبانه روزی پاک‌سازی و ضد عفونی می کنند و در این راستا ۱۳۰ بار نظارت بهداشتی با حضور  ۱۴ ناظر بهداشت محیط انجام شده است.

استفاده از ۲۴۰۰۰ هزار لیتر ماده گندزدا

مسوول روابط عمومی مرکز بهداشت شهرستان قزوین گفت: تا روز هشتم فروردین ۱۳۹۹ برای محل های مورد گندزدایی، حدود ۲۴ هزار لیتر ماده گندزدا مورد استفاده قرار گرفته است.

امامی یادآور شد که تیم مراقبت، تیم سالم سازی و بسیج ادارات، محل های تعیین شده در شهر قزوین را با نظارت مرکز بهداشت، هر روز گندزدایی می کنند و لازم است مردم تا حد امکان از تردد غیرضروری در خیابان‌هایی که ضدعفونی می‌شود، پرهیز کنند .