عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

تشکیل هفتمین جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا


وبدا; هفتمین جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا با حضور استاندار محترم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری و مدیران ارشد استانی تشکیل شد.
به گزارش وبدا; ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا با محوریت تبیین طرح فاصله گزاری اجتماعی تشکیل شد.
در این ستاد تصمیماتی ازجمله خروج هر چه سریع‌تر مسافران استان‌های دیگر از چهارمحال و بختیاری، راه‌اندازی بیمارستان پارسیان، پیگیری دریافت قطعه دستگاه سی تی اسکن بیمارستان پارسیان که هم‌اکنون در گمرک تهران قرار دارد، کنترل خروجی‌های استان در کنار مبادی ورودی و... مطرح و درخصوص آن‌ها تصمیم‌گیری شد.
در ادامه این ستاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، با اشاره به اینکه تعداد مبتلایان به کروناویروس در چهارمحال و بختیاری به ۹۵ نفر رسید، گفت: طی روزهای آینده نمونه‌گیری‌ها از موارد مشکوک به ویروس کرونا در مراکز بهداشت ۱۶ ساعته انجام می‌شود.
دکتر مجید شیرانی با اشاره به اینکه خوشبختانه تعداد بستری‌ها کرونایی در بیمارستان‌های چهارمحال و بختیاری ثابت است، افزود: بیماری در این استان کنترل است اما این به معنی مهار آن نیست.
وی با بیان اینکه ۸۵۰ هزار نفر معادل ۸۷ درصد از جمعیت چهارمحال و بختیاری غربالگری شدند و امید است طی روزهای آینده به ۱۰۰ درصد برسد، خاطرنشان کرد: تردد در روستاهایی که وضعیت سفید دارند با استفاده از نیروهای محلی کنترل شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تاکید کرد: همه بیمارستان‌های چهارمحال و بختیاری که اقدام به پذیرش بیمار می‌کنند باید یک بخش برای پذیرش بیماران کرونایی داشته باشند.