عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

غربالگری کووید۱۹ برای ۷۷ درصد مردم استان تا تاریخ ششم فروردین ماه ۹۹

وبدا; رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری و سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: ۷۷.۱ درصد مردم استان تا ششم فروردین‌ماه سال ۹۹ درخصوص کووید۱۹ غربالگری شدند.
به گزارش وبدا; مهندس سید راشد جزایری با اشاره به آمار ارائه شده درخصوص کرونا تا روز ششم فروردین‌ماه امسال، افزود: در تشخیص و درمان ۱۶ ساعته ۴.۵ درصد مراجعه‌‌کنندگان به بیمارستان‌های منتخب ارجاع شدند، ۰.۶ درصد بیماران سرپایی رژیم درمانی دو دارویی دریافت کردند، ۲۵.۷ درصد نیازمند مراقبت در منزل بودند و ۶۹.۲ درصد نیز فاقد مشکل تشخیص داده شدند.
وی با اشاره به اینکه در تشخیص و درمان غیرپزشک ۱.۲ درصد نیاز به استراحت در منزل داشتند، ۰.۲ درصد به مراکز منتخب ارجاع شدند و ۹۸.۶ درصد هم بدون مشکل تشخیص داده شدند، ادامه داد: تعداد خوداظهاری ثبت شده در سامانه Salamat.gov.ir در کشور برابر با ۸ میلیون و ۲۵۸ هزار و ۱۷۰ نفر بودند که از این تعداد ۱ میلیون و ۲۵۳ هزار و ۱۶۸ نفر نیازمند پیگیری و ۲۷۸ هزار و ۶۶۷ مورد نیز نیازمند پیگیری فوری بودند.
رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری و سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد بیان کرد: تعداد خوداظهاری ثبت شده در سامانه Salamat.gov.ir در چهارمحال و بختیاری ۶۲ هزار و ۷۲۱ نفر و در شهرکرد ۲۷ هزار و ۷۴۹ نفر هستند.
مهندس جزایری با تاکید بر اینکه ۱۶ هزار و ۸۶۴ نفر معادل ۲۰.۲۸ درصد خوداظهاری‌های ثبت شده در چهارمحال و بختیاری در سامانه Salamat.gov.ir پیگیری شدند که ۲۱.۳۵ درصد آن در مرکز استان بود، افزود: ۳ هزار و ۵۹۸ نفر معادل ۴.۳۳ درصد از آنهایی که در این سامانه اقدام به خوداظهاری کردند نیز نیازمند پیگیری فوری بودند.
وی با اشاره به اینکه عملکرد چهارمحال و بختیاری در پیگیری خوداظهاری‌های سامانه ۵۹.۸۴ درصد است، بیان کرد: ۸۰۴ هزار و ۱۹۵ مورد غربالگری کرونا در این استان صورت گرفت.
رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری و سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد عنوان کرد: ۱۰۱ دارو به بیماران کرونایی تحویل داده شد و بیشترین خدمات کرونا به تعداد ۱۶۹۸ مورد در شهرستان بروجن صورت گرفت.