عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

پوشش بالای غربالگری غیرپزشک کرونا در شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری و سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: در غربالگری غیرپزشک در شهرستان‌های اردل، بن، سامان و کوهرنگ شاهد پوشش ۱۰۰ درصدی هستیم در سایر شهرستان‌ها نیز پوشش بالای غربالگری به ثبت رسیده است.
به گزارش وبدا; مهندس سید راشد جزایری افزود: نرخ غربالگری در ۲۴ ساعت گذشته در شهرستان فارسان ۱۰.۸۶ از ۱۲ بوده است، ۳۷ واحد ۱۶ ساعته در تاریخ پنجم فروردین‌ماه در استان فعال بوده و ۶ هزار و ۵۹۷ نوع خدمت کرونا به مراجعه‌کنندگان ارائه شد.
رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری و سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد بیان کرد: نتایج بستری در بیمارستان‌های استان نشان می‌دهد ۰.۲ درصد بیماران با وضعیت حاد بودند که در I‌CU بستری شدند، ۵.۲ درصد بیماران در ICU بستری شدند، ۴.۸ درصد بیماران با وضعیت حاد در بخش بستری شدند و ۵۲.۴ درصد نیز در بخش بستری شدند و در نهایت ۳۷.۳ درصد از مراجعات به صورت سرپایی بوده و نیاز به مراقبت در منزل داشتند.
مهندس جزایری به گزارش عملکرد تجمیعی در سامانه سیب اشاره و اضافه کرد: ۷۷۳ هزار و ۷۵۴ نفر از جمعیت ۹۳۶ هزار و ۵۴۳ نفر معادل ۸۰ درصد توسط غیرپزشک غربالگری کووید۱۹ شدند، همچنین ۱۴ هزار ۳۶۰ نفر از ۷۷ هزار و ۳۵۴ نفر معادل ۱.۸ درصد به‌واسطه ارجاع به پزشک غربالگری کووید۱۹ شدند.
وی با بیان اینکه ۱۲۴ هزار و ۲۲۲ مراقبت غربالگری خانوار در چهارمحال و بختیاری صورت گرفت، تصریح کرد: ۱۴ هزار و ۷۶ مراقبت به‌صورت پیگیری بیماران سرپایی انجام شد که از این تعداد ۲ هزار و ۲۸۷ نفر نیاز به مراقبت در منزل داشتند، ۱۱ هزار و ۵۶۶ نفر فاقد مشکل تشخیص داده شدند، برای ۳۴ مورد رژیم درمانی دو دارویی تجویز شد، ۲۲۲ مورد به بیمارستان ارجاع شدند و ۲ هزار و ۲۸۷ نفر نیز به مراکز منتخب درمانی معرفی شدند.
رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری و سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد به ۲ هزار و ۲۰۶ مورد خدمات کرونا در مراکز ۱۶ ساعته استان اشاره و عنوان کرد: تعداد داروی تحویل شده در مراکز سرپایی ۱۶ ساعته و کلینیک ویژه غربالگری بیمارستان ۹۲ است.