عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

حضور ریاست دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در برنامه تلویزیونی زنده " چشم انداز "

وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در ششمین روز از فروردین ماه ۹۸ با حضور در برنامه تلویزیونی زنده " چشم انداز " ضمن تشریح برخی دستاوردهای دانشگاه در سال ۹۸ به تشریح وضعیت شیوع کرونا در چهارمحال و بختیاری پرداخت.
به گزارش وبدا؛ دکتر مجید شیرانی در این برنامه با اشاره به پشتیبانی خوب مسئولین و همراهی مردم با سیستم بهداشت و درمان اظهار داشت: این مجموعه هرگز احساس تنهایی نکرده است و قدردان این حمایت ها و همراهی ها می باشد
وی ادامه داد: با فداکاری نیروهای خدوم مجموعه، دانشگاه همواره با سربلندی در خدمت مردم بوده است.
وی با بیان اینکه در وقوع هر حادثه و بحرانی یک قشری با مسئولیت پذیری و ایثار برای حفظ کشور به پا خواسته است افزود: امروز نیز سیستم بهداشتی و درمان کشور مفتخر است که با محافظت از سلامت و جان مردم به هم نوعانشان خدمت رسانی می نمایند.
دکتر شیرانی خاطر نشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان وظایف متعدد و متنوعی بر عهده دارد و به لحاظ نوع مشتریان حجم وسیعی از تمامی اقشار و گروه ها از پیش از تولد و با گسترش پیوند اعضا حتی تا پس از مرگ را در برگرفته و با مهمترین نیاز انسانها یعنی سلامت و حفظ کرامت انسانی و جان افراد در ارتباط است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در ادامه با اشاره به گستردگی فعالیت های این مجموعه در حوزه های آموزش، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان،‌ توسعه، فرهنگی، غذا و دارو افزود: این حوزه ها بصورت مستقل از یکدیگر و در عین حال هماهنگ با هم مدیریت می شوند و اکنون که حدود ۳۵ سال از قدمت تاسیس دانشگاه می گذرد در حوزه های مختلف بویژه تربیت نیروی انسانی توانسته است، موفقیت های چشمگیری کسب نماید.
دکتر شیرانی با تاکید بر لزوم تربیت نیروهای فرهیخته در سه بعد علمی، مهارتی و اخلاقی ادامه داد: این دانشگاه در تلاش است، نیروهایی در حوزه سلامت تربیت نماید که فن و مهارت کافی و لازم را آموخته باشند.
به گفته وی، این دانشگاه با بیش از دوهزارو ۹۰۰ دانشجو ، ۷ دانشکده، ۲۵۰ عضو هیات علمی ، ۳۸ رشته و ۸ مقطع در راستای تربیت نیروی انسانی متخصص و مهارت آموخته فعالیت می نماید.
وی در ادامه به راه اندازی phd رشته فناوری های نوین اشاره و افزود: با توجه به راه اندازی این دانشکده در دانشگاه های مادر ، برخورداری از این رشته برای دانشگاه شهرکرد موجب افتخار است.
وی در زمینه تحقیقات و فناوری نیز، دانشگاه شهرکرد را جز دانشگاه های پیشرو برشمرد که در راستای تولید محصول وارد عمل شده و طی سفر اخیر معاونت علمی ریاست جمهوری موفق به دریافت مجوز راه اندازی اتاق تمیز در بیمارستان آیت الله کاشانی گردیده است.
دکتر شیرانی از کاربرد های این اتاق استفاده از فناوری و تحقیقات یعنی تولید محصول و علم، درمان سائیدگی غضروف ها، ترمیم سوختگی ها یا زخم بستر و غیره در آینده نزدیک اشاره داشت.
وی، از اقدامات توسعه ای دانشگاه در سال ۹۸ به راه اندازی و اتمام ۳۷ پروژه اشاره داشت و افزود: راه اندازی بیمارستان جدید ولی عصر (عج) بروجن از جمله مهمترین این پروژه ها می باشد.
وی در ادامه به وضعیت شیوع کووید ۱۹ در استان اشاره داشت و از مردم خواست، برای پیشگیری از موج جدید بیماری ضمن رعایت نکات بهداشتی از تردد غیر ضروری و دید و بازدید ایام نوروز،خودداری نمایند.