عمومی | دانشگاه فرهنگیان

جلسه مدیران گروه های آموزشی به منظور ارتقاء سطح آموزش های مجازی و از راه دور

روز دوشنبه ۲۶ اسفند ۹۸، نشست هم اندیشی مدیران گروه های آموزشی دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی، با هدف ارتقاء سطح آموزش های مجازی و از راه دور دانشجویان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی، در این نشست، مدیر امور پردیس های خراسان رضوی با قدردانی از زحمات کلیه همکاران دانشگاه گفت: درسال گذشته، حجم کار در برخی از بخش های اداری دانشگاه به حدی بود که بسیاری از همکاران حتی نتوانستند از مرخصی استحقاقی قانونی خود نیز استفاده کنند، از این روتلاش این همکاران جای تقدیر و قدردانی دارد.

وی ادامه داد: در این ایام که کلاس های دانشگاه به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا تعطیل است، چگونگی ارائه محتوای آموزشی دروس به مهمترین دغدغه مدیران گروه های آموزشی و استادان تبدیل شده است.

نیری با اشاره به این که به دو شکل می توان به بحث آموزش مجازی دروس نگاه کرد، گفت: یک شیوه این است که ما فقط قسمت سخت کار را مبنا قرار دهیم و بگوییم که با توجه به وجود دروس عملی و کارورزی، آموزش مجازی نمی تواند در دانشگاه فرهنگیان مفید باشد؛ یا این که موضوع را به صورت ساده انگارانه در نظر بگیریم و بیندیشیم که تمام همه مطالب و کلاس ها را می توان به این گونه ارائه داد.

وی تاکید کرد: شیوه صحیح نگاه به آموزش مجازی این است که ما به صورت بینابینی به موضوع بنگریم و تلاش کنیم که هر بخشی را که امکان تدریس مجازی آن وجود دارد به این صورت ارائه دهیم.

مدیر امور پردیس های خراسان رضوی از مدیران گروه های آموزشی خواست با یکدیگر هم اندیشی و گفتگو کنند و پس از بررسی سناریوهای مختلف، مدلی را که بیشترین بهره را به آموزش دروس دانشجویان می رساند، انتخاب نمایند.

در ادامه این جلسه، حبیب رسا، کارشناس فناوری های آموزشی، به آموزش چگونگی ضبط فایل های آموزشی از طریق نرم افزار پاورپوینت ونیز آموزش نرم افزار اسکای روم به منظور تدریس مجازی دروس پرداخت.

در پایان جلسه، مدیران گروه ها به بحث و تبادل نظر در زمینه چگونگی برگزاری کلاس های مجازی پرداختند که در پایان تصمیمات لازم اتخاذ شد و به تصویب رسید.

لازم به ذکر است که این نشست با حضور مدیران و مسئولان آموزشی پردیس ها و مراکز تابعه دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی برگزار شد.