عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

اولین شهید مدافع سلامت در جبهه مقابله با کرونا در چهارمحال و بختیاری به ثبت رسید

وبدا; رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: متاسفانه شب گذشته یکی از همکاران خدوم مجموعه بهداشت و درمان چهارمحال و بختیاری بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت، امید است روح این شهید مدافع سلامت با روح شهدای راه خدمت محشور شود.
به گزارش وبدا; دکتر مجید شیرانی در ششمین جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا مورخ چهارم فروردین ماه ۹۹ که با حضور استاندار محترم و مدیران ارشد استانی تشکیل شد، افزود: تا صبح امروز کل مراجعان و افراد بستری در بیمارستان‌های استان ۳۸۳ نفر بوده است که از این تعداد در حال حاضر ۶۲ نفر بستری هستند، تعدادی مرخص شده و تعدادی هم فوت شدند.
وی با اشاره به اینکه در روزهای گذشته به‌واسطه تراکم آزمایش‌های ارسال شده به تهران جهت تایید نهایی بیماری کرونا در استان دچار مشکل بودیم، ادامه داد: آزمایشگاه تایید نهایی کرونا از شب گذشته در چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی شده است و نتایجی که امروز اعلام شد ماحصل همین آزمایشگاه بوده که طی ۲۴ ساعت آماده می‌شود.
دکتر شیرانی با بیان اینکه هماهنگی و همراهی خوبی در تعطیلی بازار شب عید صورت گرفت که در کاهش تراکم جمعیت بسیار اثرگذار بود، خاطرنشان کرد: یکی از شهرستان‌هایی که در کنترل بازار به‌ویژه بازارهای محلی چندان موفق نبود لردگان است، لذا طی یک هفته آینده باید کنترل‌ها در این شهرستان بیشتر شود.
وی اضافه کرد: گندزدایی محیط یکی از راه‌های خوب مقابله با بیماری کرونا است که باید با جدیدت و به‌صورت اصولی ادامه پیدا کند، اگرچه تاکنون نیز به بهترین شکل انجام شده است، گروه‌های مختلف از بسیج، ورزش و جوانان، سازمان‌های مردم‌نهاد و... در این امر همکاری لازم را داشته‌اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد: تصریح کرد: تاکنون تهیه و توزیع مواد گندزدا برعهده دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد بوده که بار زیادی را به دانشگاه تحمیل می‌کرده است، لازم است وظیفه برعهده دستگاه‌های دیگر گذاشته شود.

دکتر شیرانی خاطرنشان کرد: علی‌رغم اینکه شرایط درخصوص بیماری کرونا امیدوارکننده است و انتظار داریم طی روزهای آینده روند بیماری شیب نزولی داشته باشد اما نمی‌توان به طور قطع پایان این بیماری را اعلام کرد باید راهکارهایی درخصوص بازگشایی ادارات، بانک‌ها، مدارس و دانشگاه‌ها اتخاذ شود.