عمومی | دانشگاه علوم پزشکی قزوین

راهنمای مدیریت استرس ناشی از کرونا به مراقبان سلامت و بهورزان ابلاغ شد

به گفته محمدرضا یوسفی، کارشناس سلامت روان مرکز بهداشت استان قزوین، راهنمای آموزشی مدیریت استرس ناشی از ویروس کرونا در جمعیت عمومی برای گروه هدف مراقبان سلامت و بهورزان از طرف دفتر سلامت روان وزارت بهداشت جهت ارائه خدمت به عموم مردم ابلاغ شد.

این کارشناس اذعان کرد که در این بسته، ضمن اشاره به علایم و نشانه های استرس ناشی از کرونا ویروس، به اقدامات و توصیه هایی برای کمک به دیگران نیز با هدف کاهش فشار روانی و استرس ناشی از این بیماری توسط بهورزان و مراقبان سلامت اشاره شده است.

وی گفت: این روزها خیلی از افراد جامعه به دلیل ترس از ابتلا به ویروس کرونا دچار اضطراب، بی قراری، دلهره، ترس از بیمار شدن و یا نگرانی از مرگ خودشان و یا عزیزانشان می شوند؛ بروز این علایم و واکنش‌ها در افراد، طبیعی است، اما در مواردی که شدت این علائم منجر به زجر روانی شدید و اُفت عملکرد افراد می‌شود؛ نیاز به دریافت خدمات سلامت روان وجود دارد.

یوسفی تصریح کرد که کارشناسان سلامت روان مراکز خدمات جامع سلامت استان، آماده ارائه خدمات روانشناختی به مراجعین در ایام نوروز و بعد از آن در زمینه مدیریت استرس ناشی از کرونا ویروس جدید هستند .