عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

بازدید معاون درمان دانشگاه از بیمارستان شهید کامیاب / مردم برای موارد غیر ضروری از خانه خارج نشوند

جانشین رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در قرارگاه پیشگیری و کنترل کرونا اظهار کرد: از مردم می‌خواهیم که برای موارد غیرضروری از خانه خارج نشوند تا ناخواسته موجب افزایش بحران کرونایی در جامعه نشوند.

دکتر شاپور بدیعی در حاشیه بازدید از بیمارستان شهید کامیاب در گفتگو با وب دا اظهار کرد:  بیمارستان شهید کامیاب مرکز تخصصی رسیدگی به بیماران حادثه‌دیده و آسیب‌دیده ترومایی در مشهد بوده و در یک سال اخیر اقدامات قابل توجهی در بحث تجهیز بخش‌های مختلف این مرکز درمانی صورت پذیرفته است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به تفکیک بیماران کرونایی از غیرکرونایی در مراکز درمانی، بیان کرد: در اواخر سال ۹۸ و اوایل سال ۹۹ که با بحران کرونایی مواجه بودیم اقدامات شاخصی در بحث درمان این نوع بیماران صورت پذیرفته و از آنجا که احتمال مثبت بودن موارد کرونایی را در برخی از بیماران ترومایی وجود داشت، تمهیدات ویژه‌تری جهت این نوع بیماران صورت پذیرفت تا امر انتقال این ویروس را به سایر بیماران بستری در بیمارستان شهید کامیاب (امدادی) شاهد نباشیم.

دکتر بدیعی خاطرنشان کرد: در تمامی بیمارستان‌های مشهد از جمله مرکز درمانی شهید کامیاب (امدادی) بخش ایزوله فعال است و طبق دستور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مراکز درمانی موظف به رسیدگی اولیه به تمامی بیماران مشکوک کووید-۱۹به مدت ۲۴ ساعت در این بخش هستند.

مسئول کارگروه مراقبت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در صورت نیاز به بستری و مراقبت بیشتر باید فرد بیمار را به یکی از بیمارستان‌های امام رضا(ع) ۲، قائم(عج)، شریعتی و اکبر که ۴ مرکز درمانی فعال در بحث بستری و درمان بیماران کرونایی هستند منتقل شوند.

وی بر نقش کلیدی مردم در غلبه بر کووید ۱۹ تاکید کرد و گفت: هر چقدر که خودمراقبتی بیشتری در مسیر حفظ سلامت خود و دیگران داشته باشیم به همان میزان در مسیر عدم تکثیر و انتقال ویروس کرونا سهیم هستیم و از مردم می‌خواهیم که برای موارد غیرضروری  از خانه بیرون نیایند تا ناخواسته موجب افزایش بحران کرونایی در جامعه نشوند.

{jcomments on}