عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

برای کاهش استرس، فعال و پرتحرک باشید و ورزش کنید

برای کاهش استرس، فعال و پرتحرک باشید و ورزش کنید
وبدا; معاون آموزشی دانشگاه و رئیس کارگروه آموزش، پیشگیر ی و مقابله با بیماری کووید ۱۹ گفت: برای کاهش استرس و اضطراب ناشی از کرونا تا می‌توانید فعال و پرتحرک باشید، سعی کنید هرروز در خانه ورزش کنید.
به گزارش وبدا; دکتر اکبر سلیمانی درخصوص نحوه مراقبت از کودکان در مقابله با ویروس کرونا، براساس تحقیقات و پیام‌های آموزشی که توسط روانشناسان و روانپزشکان دانشگاهی عضو کارگروه آموزش، پیشگیری و مقابله با بیماری کووید ۱۹ تهیه شده است، افزود: فعالیت فیزیکی منظم داشته باشید، ورزش به افزایش روحیه و کاهش استرس کمک می کند، اگر ازنظر جسمی سالم تر و قوی تر باشید بهتر قادر خواهید بود با ویروس مقابله کنید.
وی ادامه داد: در مواردی که ترس و اضطراب زیاد است یا در گذشته زمینه اضطراب، ترس، وسواس، افسردگی، بیماری‌های روان- تنی، مشکلات شبه جسمی و ... داشته‌ایم و در حال حاضر تشدید شده‌اند و نمی‌توانیم آنها را مدیریت کنیم، از یک  روانشناس خبره کمک بگیریم.
معاون آموزشی دانشگاه و رئیس کارگروه آموزش، پیشگیر ی و مقابله با بیماری کووید ۱۹تاکید کرد: سعی کنیم نگرانی را به مسئله تبدیل کنیم، بجای اینکه ذهنمان را درگیر سوال‌های تکراری چه می شود .... اگر ...؟ بکنیم، از خودمان بپرسیم بهترین کاری که می‌توانیم انجام دهیم، چیست؟ بعد در جهت تحقق آن، گام‌های عملی، اجرایی و دقیق برداریم.
دکتر سلیمانی بیان کرد: بپذیریم بسیاری از اتفاقات در ارتباط با ویروس کرونا در اختیار ما نیست تا بتوانیم اقدامات موثری انجام دهیم، بنابراین به سمت چیزهایی برویم که در اختیار ماست، از جمله رفتارهای خودمراقبتی، رعایت بهداشت فردی، مدیریت هیجانات، نحوه تماس و ارتباط با دیگران و ... است.