عمومی | دانشگاه علوم پزشکی همدان

هتلی در همدان به قرنطینه بهبودیافتگان کرونا اختصاص یافت


هتل وندیک همدان آمادگی خود را برای قرنطینه بهبودیافتگان کرونا به سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان و دانشگاه علوم پزشکی اعلام کرد.
به گزارش پایگاه خبری وب‌دا در همدان، وقتی هر روز خبر می‌رسد که هر ساعت ۴۳ نفر مبتلا به کرونا می‌شوند و سه نفر نیز از دنیا می‌روند، فقط شنیدن مهربانی‌ها انسان را روحی تازه می‌بخشد. ذهن آدمی را جلا می‌دهد و او را به آینده امیدوارتر می‌کند.
میهمان ناخوانده اگر جان عزیزانمان را می‌گیرد، در عوض آدمیان را همدل‌تر کرده است، دست‌ها را دور اما دل‌ها را نزدیکتر می‌کند، امروز مردم به صورت خودجوش در تلاش هستند تا سهم کوچکی در کنترل و بهبود وضعیت فعلی داشته باشند.
برای مهربانی و خوبی پیشقدم شده و در این راه گام  نهادند، گاهی با بخشش اجاره کسبه، گاهی با مهلت دادن به چک‌های به موعد رسیده و گاهی هم در اختیار گذاشتن هتلی برای قرنطینه بیماران کرونایی خلاصه هر آنچه دارند در طبق اخلاص تقدیم هم‌نوع خود می‌کنند.
مهم نیست سرمایه‌گذار باشید یا بازاری، مالک باشید یا پزشک، پرستار باشید یا پاکبان مهم این است با تمام توان دست در دست یکدیگر برای بهبود این شرایط «یا علی» گفته و با مهربانی از این بحران گذر کنیم.
مدیر هتل وندیک نه تنها  اعلام آمادگی کرده که هتل یکصد تخته خود را برای مهار هرچه سریع‌تر این بیماری در اختیار مسوولان مربوطه قرار دهد، حقوق پرسنل هتل را هم با وجود رکود گردشگری به طور کامل پرداخت کرده است.
**مردم در خوشی و ناخوشی در کنار یکدیگر هستند
مدیرهتل وندیک همدان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس همدان اظهار می‌کند : هتل وندیک ۲۷ اتاق با یکصد تخت دارد که طی نامه‌ای به سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان اعلام کردیم آمادگی لازم به منظور اسکان و قرنطینه بهبودیافتگان کرونا زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی در اختیار مسوولان مرتبط قرار دهیم.
حمید دینی می‌افزاید: هر فرد به عنوان یک انسان هر آنچه در توان دارد باید انجام دهد، فردی چون مرحوم فرشچیان بیمارستان احداث می‌کند و ما هم به اندازه خود آنچه در توان داریم برای عبور از این وضعیت به میدان خواهیم آورد و به دنبال انجام یک کار موثر در این شرایط هستیم.
او ادامه می‌دهد: اکثر رستوران‌ها و هتل‌ها عذر پرسنل خود را خواستند و البته تقصیری هم ندارند چون پرداخت حقوق آنها دشوار است اما ما سعی کردیم حقوق همه پرسنل هتل را پرداخت کنیم چون نتوانستیم نسبت به امور زندگی آنها بی تفاوت باشیم  چراکه پرسنل هم باید اجاره خانه، اقساط بانکی و بدهی‌های خود را پرداخت کنند.
مدیرهتل وندیک همدان بیان می‌کند: کمک افراد در شرایط بحرانی به جامعه در فضایی که حس ناامیدی وجود دارد، روحیه، امید و نشاط را به جامعه تزریق و مبارزه با بیماری را سهل‌تر می‌شود،  این اتفاق یک همبستگی در مردم ایجاد می‌کند و نشان می‌دهد که مردم تنها به دنبال کسب درآمد نیستند بلکه در تمام لحظه‌های خوبی و ناخوشی در کنار یکدیگرند.
دینی تاکید می‌کند: خوشبختانه سطح فرهنگ و دانش جامعه به اندازه‌ای ارتقا یافته است که مردم به خوبی با واژه‌هایی چون نوعدوستی، همبستگی و همدلی آشنا هستند و آن را درک کردند و خودشان به خوبی می‌دانند که باید در چه برهه‌ای از زمان چه اقدامی را انجام دهند.
او می‌گوید: یک تجربه در آغاز زندگی مشترک و احساس برکات آن در زندگی کافی است که دوباره یک انسان در شرایط بحرانی به کمک هم‌نوعانش بشتابد.
در سال ۱۳۸۲ به همراه همسرم تصمیم گرفتیم هزینه مراسم عروسی را صرف ساخت یک غسالخانه در یک روستای نزدیک همدان کنیم و این شد نقطه عطف زندگی ما تا رونق در کسب و کار و شادی را در زندگی حس کنیم.
مدیر هتل وندیک می‌گوید: امروز هم دوباره تصمیم گرفتیم هر آنچه در توان داریم در اختیار مردم خوب همدان قرار دهیم،  تاثیر کار خیر چنان در زندگیمان قابل لمس است که بدون اغراق می‌توان گفت، صدچندان تاثیر مثبت به لحاظ معنوی و مادی در زندگیمان جریان دارد و آدمی از کسب و کارش لذت می‌برد.
بدون تردید خوبی در فطرت انسان‌ها نهادینه شده است و با ممارست در خوبی، بیش از پیش به خدا نزدیک شده و از رحمت بارتعالی بهره‌مند می‌شویم.
منبع: خبرگزاری فارس