گزارش تصویری فعالیتهای آموزش الکترونیکی دانشگاه کردستان درشرایط شیوع کرونا
دانشگاه کردستان به همت اعضاء هیات علمی و دانشجویان این دانشگاه توانست یکی از معدود دانشگاههای کشور باشد که خدمات آموزش الکترونیکی در شرایط تعطیلی دانشگاههای کشور را استمرار بخشد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه کردستان،
دانشگاه کردستان
به همت اعضاء هیات علمی و دانشجویان این دانشگاه توانست یکی از معدود دانشگاههای کشور باشد که خدمات آموزش الکترونیکی در شرایط تعطیلی دانشگاههای کشور را استمرار بخشد.
واحد آموزش های مجازی دانشگاه کردستان از تاریخ ۴ تا ۲۹ اسفند ماه ۹۸ توانست با برنامه ریزی مناسب کلاسهای آموزشی خود را در هرسه مقطع به شیوه آموزش الکترونیکی برای تمامی دروس نظری برگزار نماید.
خلاصهای از اقدامات دانشگاه کردستان در این راستا به شرح زیر است:
۱- برگزاری جلسه هیئت ریسه دانشگاه کردستان با مدیریت مرکز آموزش الکترونیکی برای برگزاری کلاسها به شیوه آموزش الکترونیکی( اواخر بهمن)
۲- انتقال اطلاعات اساتید و مدرسان و دروس ارئه شده در نیمسال دوم ۹۸-۹۹ (شامل ۸۳۰ نفر استاد، ۱۱۴۵۰ نفر دانشجو و ۴۵۰۰ دروس ارائه شده در سیستم آموزشی گلستان) به سیستمهای آموزش الکترونیکی از یکم تا سوم اسفند ماه.
۳- تشکیل جلسات فنی متعدد با مرکز آپا و مرکز فناوری اطلاعات دانشگاه با هدف پایش امنیت سرورها، تشکیل تیم پشتیبان فنی برای نصب و آموزش زیر ساختهای نرم افزاری بر روی لپ تاپ و کامپیوترهای اساتید و مدرسین دانشگاه
۴- تهیه و بروزرسانی مستندات و فیلمهای آموزشی استفاده از سامانه آموزش الکترونیکی ویژه اساتید و دانشجویان و تهیه تعدادی قلم نوری برای دروس دادای نیاز به فرمول نویسی
۵-برگزاری کلاسهای آزمایشی برای دانشجویان دانشگاه به تفکیک دانشکدهها
۶- تشکیل جلسه مشترک مدیریت مرکز آموزش الکترونیکی با مراکز آپا و فناوری اطلاعات جهت آماده سازی سرورها برای شروع ارائه دروس به شیوه الکترونیکی.
۷_تحلیل گراف و میزان مصرف پهنای باند اینترنت، سی پی یو، و حافظه سرورها و ارتقای سامانههای آموزش الکترونیکی به پنج سرور و اختصاص بخش عمدهای از ظرفیت ۴۵۰ مگابیتی اینترنت دانشگاه به بخش آموزش الکترونیکی و درنهایت ارتقای سرورها به هفت سرور از روز جمعه ۱۶ اسفند ماه.
۸-ارسال اطلاعات سرورهای آموزش الکترونیکی دانشگاه کردستان جهت رایگان شدن اینترنت ویژه آموزش الکترونیکی و ارسال به وزارت عتف.
۹- تشکیل گروهها و کانالهای ارتباطی ویژه اساتید و دانشجویان در پیام رسانهای مختلف توسط تیم پشتیبان برای پاسخگویی به سوالات و رفع مشکلات فنی اساتید و دانشجویان به صورت تمام وقت ( در طول برگزاری کلاسها)
۱۰- رصد اطلاعات و لاگ سرورها در طول برگزاری کلاسهای آموزشی توسط تیم فنی مراکز آموزش الکترونیکی، مراکز آپا و فناوری اطلاعات با همکاری شرکت پشتیبان و رفع اشکال سامانههای آموزش الکترونیکی ( در خلال برگزاری کلاسها)
۱۱- تقدیر از مجموعه عوامل برگزاری برگزاری دروس به صورت الکترونیکی توسط ریاست محترم دانشگاه اهدای لوح تقدیر در روز چهارشنبه ۲۷ اسفند
۱۲- ارائه گزارش به رسانههای محلی و صداوسیما
۱۲- ارائه گزارش به رسانههای محلی و صداوسیما