عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود

حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود درکلینیک غربالگری بیماری های واگیر دار

دکتر رضا چمن رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در حاشیه بازدید از این مرکز در اولین روز سال ۹۹ عنوان کرد: هدف از راه اندازی  کلینیک ۱۶ ساعته غربالگری بیماری های واگیردار، کاهش بار مراجعات به بیمارستان ها و کلینیک ها است

رئیس دانشگاه علوم پزکی شاهرود افزود: این‌کلینیک با حضور  یک پزشک و پرستار برای بیماران تب دار و تنفسی هر روز از ساعت ۴ عصر تا ۱۲ شب و روزهای تعطیل صبح ها از ساعت ۸ تا ۱۳:۳۰ و عصرها از ساعت ۴ تا ۱۲ شب خدمت رسانی خواهد کرد.

ایشان اظهار داشتند: کلینیک غربالگری بیماری های واگیردار فقط برای بیماران تب دار و تنفسی می باشد و هیچ گونه خدمات دیگری از جمله آزمایش؛ چکاپ،فرم ارجاع  تجدید نسخه و... انجام نخواهد شد.

این متخصص اپیدمیولوژی بیان داشتند: افرادی که علائم خفیف تب ، گلودرد وسرفه دارند نیازی به مراجعه ندارند و با مشاهده این علائم‌خفیف درمنزل  بمانند؛ مایعات گرم بخورند و استراحت کنند و در صورت مشاهده علائم شدید مانند سرفه های زیاد، تنگی نفس و تب به کلینیک غربالگری بیماری های واگیردار مراجعه کنند.

دکتر چمن  گفت: همشهریان باید توجه داشته باشند که در این کلینیک  تست تشخیص کرونا ویروس انجام نخواهد شد؛ در این کلینیک فقط بیماران تب دار و تنگی نفس شدید معاینه و در صورت نیاز  به  کلینیک تخصصی یا بیمارستان فرستاده خواهند شد.