عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

تلاش و مشارکت دانشگاه های علوم پزشکی قطب ۹ کشور درکنترل کرونا در منطقه

دانشگاه های علوم پزشکی قطب ۹ کشور، با تلاش مضاعف دراجرای بسیج ملی مبارزه با کووید ‏-۱۹ تمام توان خود را در کنترل این بیماری در منطقه به کار بسته اند.

به گزارش وب دا، قائم مقام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در جلسه هم اندیشی پیشگیری و مبارزه با کووید‏-۱۹ که به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور دانشکده ‏/ دانشگاه های علوم پزشکی بیرجند، بجنورد، اسفراین، تربت جام، تربت حیدریه، نیشابور وگناباد برگزار گردید، بر غربالگری و شناسایی بیماران جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در جامعه تاکید کرد و گفت: پیگیری و مراقبت افراد بیمار و مشکوک و بیماران ترخیص شده همچنین اعضاء خانواده و همکاران این گروه از افراد، از اقدامات مهمی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

دکتر سید کاظم فرهمن، خلوت سازی شهرها با تاکید بر درخانه ماندن خانواده ها و کاهش تماس مردم با یکدیگر را راهکاری مناسب جهت قطع چرخه انتقال ویروس عنوان نمود.

وی با اشاره به اینکه شیوع بیماری کرونا در مشهد سیر صعودی دارد، از همکاران دانشگاه های قطب ۹ کشور خواست در اطلاع رسانی هایی که در شهرستان های خود انجام می دهند از مردم بخواهند از سفر به مشهد خودداری کنند.

{jcomments on}