عمومی | دانشگاه علوم پزشکی ایران

تصویب ۲۴ طرح تحقیقاتی جدید در کمیته پژوهشی کرونا دانشگاه علوم پزشکی ایران

در سومین جلسه کمیته پژوهشی کروناویروس دانشگاه علوم پزشکی ایران،  ۲۴ طرح تحقیقاتی جدید در این حوزه تصویب شد.
به نقل از روابط عمومی معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه ؛ در این جلسه که صبح چهارشنبه ۲۸ اسفندماه در ساختمان کتابخانه مرکزی دانشگاه برگزار شد، پروپوزال های جدید ارایه شده از سوی محققان دانشگاه بررسی و با اجرای ۲۴ طرح موافقت شد.
در جلسه قبلی کمیته که ۲۴ اسفندماه جاری برگزار شد نیز  اجرای ۹ طرح تحقیقاتی دیگر تصویب شده بود.
در ابتدای جلسه امروز کمیته پژوهشی کرونا دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر سید عباس متولیان، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه توضیحاتی در خصوص برنامه ویژه حمایت از تحقیقات مرتبط با کرونا ویروس که در راستای سیاستها و برنامه های معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در حال اجراست ارائه داد.
در ادامه پروپوزال های ۲۶ طرح تحقیقاتی مرتبط با کروناویروس جدید (کووید ۱۹) که توسط اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران ارایه شده اند، یک به یک مطرح و مورد بحث قرار گرفت. در نهایت ۲۴ طرح ارائه شده با انجام اصلاحاتی مورد تایید قرار گرفت.
گفتنی است در پی اپیدمی ویروس کووید ۱۹ در ایران، کمیته پژوهشی کرونا توسط معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی ایران تشکیل شد. در اولین جلسه کمیته پژوهشی کرونا که در روز شنبه هفدهم اسفندماه تشکیل شد، به پیشنهاد معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه، چهار کارگروه تخصصی شامل کارگروه پژوهش های اپیدمیولوژی و سلامت عمومی، کارگروه پژوهش های بالینی، کارگروه پژوهش های علوم پایه و ویروس شناسی و کارگروه پژوهش های مرتبط با حفظ سلامت کارکنان به منظور ارزیابی طرح های پژوهشی قابل اجرا در این حوزه تشکیل شد. با ارزیابی کارگروه ها و بحث و بررسی در مورد عناوین پژوهشی پیشنهادی، مقرر شد اعضای هیات علمی علاقمند به پژوهش در حوزه کروناویروس در اسرع وقت پروپوزال های خود را تدوین و در سامانه پژوهشیار ثبت کنند. در ادامه کمیته پژوهشی کرونا، این هفته با برگزاری دو جلسه با ارزیابی پروپوزال های ثبت شده در مجموع با اجرای ۳۳ طرح موافقت کرده است.
از پژوهشگران علاقمند دعوت می شود تا طرح های پژوهشی خود را در اسرع وقت در سامانه پژوهشیار ثبت کرده و طرح های فناورانه خود را به مرکز رشد و مدیریت توسعه فناوری دانشگاه ارائه دهند.