عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی خراسان شمالی

۴۰۴۸  بازدید بهداشت محیط در طول ۱۸ روز گذشته

مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی از تشدید نظارت بر بازار در پی خطر شیوع کرونا ویروس خبر داد و گفت: از پنجم تا بیست و سوم اسفند، ۴ هزار و ۴۸ بازدید از اماکن عمومی مرتبط با سلامت مردم در این استان به‌عمل آمده است.

به گزارش پایگاه خبری وب‌دا، مهندس علیرضا نوروزیان اظهار کرد: در این مدت ۳۰۴ بازدید از رستوران ها، ۱۱۷ بازدید از آشپزخانه ها، ۱۱۹ بازدید از تالار ها- هتلها- مسافرخانه ها، ۴۰۲ بازدید مساجد، بقاءمتبرکه و امام زاده ها، ۲۷ بازدید مراکز آموزشی و پرورشی، ۲۶ بازدید از مدارس و مهد کودک و ۲۰ بازدید از ترمینال ها انجام شده است .

وی تعداد بازدید از حوزه علمیه و مراکز مذهبی را ۲۳، پادگان ها و مراکز نظامی ۲۰، نانوایی ها ۹۳۰ و تعداد بازدیدهای مراکز تهیه توزیع را ۱۶۳۹ بازدید عنوان کرد .

مهندس نوروزیان اضافه کرد: افراد آموزش دیده بصورت چهره به چهره هشت هزار و ۵۵۲ نفر و تعداد افراد آموزش دیده بصورت گروهی دو هزار و ۳۶۸ نفر بوده است .

وی با بیان اینکه تعداد پوسترها و پمفلت های توزیع شده در روزهای گذشته ۶ هزار و ۳۷۵ پوستر بوده است، یادآور شد: تشدید نظارت بر بازار و اماکن عمومی مرتبط با سلامت مردم ادامه دارد .

مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه تعداد جلسات برگزار شده در این مدت را ۴۷۳ جلسه، تعداد مکاتبات انجام شده را ۱۸۶ و تعداد اخطاریه صادر شده را ۲۱۱  اخطاریه ذکر کرد .

این مسئول نسبت به رعایت مسائل بهداشتی هشدار داد و افزود: با ترویج شیوع ویروس کووید ۱۹ در این ایام، تشدید نظارت بر بازار ادامه دارد.

مهندس نوروزیان اضافه کرد: نظارت بر بازار، همراه با ارائه آموزش‌های لازم توسط کارشناسان بهداشت محیط است.