عمومی | بنیاد ملی نخبگان

تمرکززدایی نخبگانی، مهمترین هدف طرح هیوا است

آوات طاهرپور؛ رییس بنیاد نخبگان استان کرمانشاه در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رساین بنیاد ملی نخبگان با اشاره به لزوم تعریف، طراحی و اجرای برنامه‌های منطقه‌ای در کنار برنامه‌های مصوب بنیاد ملی نخبگان، گفت: طرح هیوا یکی از برنامه‌های اصلی بنیاد نخبگان استان کرمانشاه است.

وی با بیان اینکه هیوا مخفف هدایت، یاری و واکاوری استعدادهای‌برتر است، افزود: نام هیوابه معنای امید و کمال ‌مطلوب است.

طاهرپور ادامه داد: طرح هیوا با رویکرد تمرکززدایی برنامه‌ها و اطلاعات، اجرایی‌سازی و بومی‌سازی سند راهبردی کشور در امور نخبگان و البته در دسترس قرار دادن و تبیین آیین‌نامه‌های بنیاد ملی نخبگان در سراسر استان کرمانشاه در حال اجرا است.

رییس بنیاد نخبگان کرمانشاه با اشاره به لزوم همکاری و تعامل دستگاه‌های درون‌استانی با برنامه‌های نخبگانی، تصریح کرد: مجموعه استانداری کرمانشاه و شخص استاندار، تعامل بسیار خوبی با بنیاد نخبگان استان دارند و به عنوان یکی از بازوهای حمایتی در هیوا همکاری دارند.

وی اضافه کرد: اجرایی‌شدن طرح نیازمند تعامل جدی و حضور فعال فرمانداری‌ها بود؛ از این رو، یک نسخه از این طرح به همراه نامه رسمی استاندار به فرمانداران استان داده شد تا همکاری لازم را با بنیاد نخبگان استان کرمانشاه داشته باشند.

رییس بنیاد نخبگان استان کرمانشاه یادآور شد: هیوا در ۵ فاز اجرا می‌شود که برخی فرمانداری‌ها مانند سنقر در فاز چهارم یعنی تشکیل شورای هیوا قرار دارند. بر اساس شیوه‌نامه، فرمانداران هر بخش رییسان شورای هیوا هستند و باید با همکاری و نظارت بنیاد نخبگان استان کرمانشاه، تقسیم‌کار لازم برای اجرایی‌شدن آن را بین دستگاه‌های مربوطه انجام دهند.

طاهرپور در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه طرح هیوا توانست مجموعه دستگاه‌های حاکمیتی و دولتی استان را در راستای یک هدف مشخص جهت‌دهی کند که البته این مهم با همکاری نماینده ولی‌فقیه در استان و استاندار میّسر شد.