عمومی | دانشگاه علوم پزشکی همدان

شمار مبتلایان به کرونا در همدان به ۱۳۱ نفر رسید


رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: طبق آخرین آمارها، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این استان به ۱۳۱ تن رسیده است.
به گزارش پایگاه خبری وب‌دا در همدان، دکتر رشید حیدری مقدم روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: ۳۵ نفر در شهرستان همدان، ۲۱ نفر در اسدآباد، ۲۰ نفر در نهاوند، ۱۷ نفر در ملایر، ۱۱ نفر در رزن، ۹ نفر در کبودراهنگ، ۹ نفر در بهار، ۶ نفر در فامنین و سه نفر در تویسرکان به ویروس کرونا مبتلا شدند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اظهار داشت: از تعداد ۱۳۱ فرد مبتلا به ویروس کرونا در استان همدان هم اینک ۴۶ تن در بیمارستان تحت مداوا و درمان هستند و بقیه ترخیص شدند.
وی گفت: با هدف افزایش دسترسی مردم و جلوگیری از هر گونه ازدحام در بیمارستان ها، مراکز ۱۶ ساعته منتخب در سطح استان راه اندازی شده است و در شهر همدان مرکز دیباج واقع در کمال آباد، مرکز ولیعصر(عج) و خضر به مراجعه کنندگان خدمات می دهند.
دکتر حیدری مقدم اضافه کرد: این مراکز وظیفه غربالگری مراجعان دارای علایم تنفسی را از نظر ابتلای احتمالی به ویروس کرونا و در صورت لزوم ارجاع به بیمارستان ها بر عهده دارند.
وی از شهروندان به ویژه جوانان که بیشتر آنها دارای گوشی تلفن همراه هوشمند هستند خواست تا از ظرفیت سامانه salamat.gov.ir برای ارزیابی وضعیت خود و خانواده از نظر ابتلای احتمالی به این ویروس استفاده کنند.
رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۱۴ هزار و ۹۹۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، ۸۵۳ نفر بر اثر ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۴ هزار و ۹۹۶ نفر نیز بهبود یافته‌اند.
کیانوش جهانپور روز دوشنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور و فوت ناشی از ابتلا به این ویروس بیان کرد: هزار و ۵۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته به جمع مبتلایان به کووید ۱۹ اضافه شده و در مجموع ۱۴ هزار و ۹۹۱ نفر مبتلای قطعی به این بیماری در کشور داریم.
وی ادامه داد: همچنین ۴ هزار و ۹۹۶ نفر از این تعداد تاکنون با حال عمومی خوب از بیمارستان‌ها مرخص شده‌اند.
جهانپور گفت: از بین بیماران جدید شناسایی شده، ۱۲۹ نفر جان خود را از دست دادند و مجموع درگذشتگان بیماری کووید ۱۹ در کشور تا امروز به ۸۵۳ نفر رسیده است.