عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم

برنامه ریزی برای افتتاح سالیانه 300 تخت بیمارستانی در استان قم/بیمارستان امیرالمومنین(ع) به زودی افتتاح می‌شود


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: به دنبال اضافه کردن سالیانه 200 تا 300 تخت بیمارستانی به ظرفیت بخش درمان در استان قم هستیم.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم،  دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح بیمارستان شهدا در منطقه نیروگاه با اشاره به وضعیت طرح تحول سلامت اظهار کرد: رئیس جمهور در هیأت دولت بیش از هر کس دیگری از این طرح حمایت کرد، همچنین طرح تحول سلامت مورد حمایت مجلس شورای اسلامی بود.

وی ادامه داد: در دولت یازدهم در قالب طرح تحول سلامت 24 هزار تخت بیمارستانی ایجاد شد، همچنین در این دولت اورژانس هوایی در بسیاری از نقاط کشور به وجود آمد و بودجه بخش بهداشت در دولت یازدهم دو برابر شد، این مساله مرهون توجه دولت و حمایت مجلس بود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: شهر قم کانون انقلاب اسلامی است و به همین دلیل خیلی از افراد تصور می‌کنند که این شهر از امکانات زیادی برخوردار است، اما برخلاف تصورات در منطقه نیروگاه شهر قم با 450 هزار نفر جمعیت یک تخت بیمارستانی وجود نداشت، در خصوص شهر قم کوتاهی صورت گرفت، این شهر پیشانی نظام جمهوری اسلامی است.

دکتر قاضی زاده هاشمی با اشاره به وضعیت بیمارستان‌های شهر قم اظهار کرد: بیمارستان امیرالمومنین(ع) در آینده نزدیک به بهره برداری می‌رسد، همچنین بیمارستان هزار تختخوابی شهر قم تراز بین المللی دارد و سرعت احداث این بیمارستان قابل قبول است، به دنبال اضافه کردن سالیانه 200 تا 300 تخت بیمارستانی به ظرفیت بخش درمان در استان قم هستیم.

وی ادامه داد: پرسنل بیمارستان شهدای نیروگاه باید بتوانند رضایت مردم را جلب کنند، وزارت بهداشت نیز سعی می‌کند که برای بهبود خدمات به پرسنل این بیمارستان کمک کند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پایان خاطرنشان کرد: مراجع عظام تقلید از وزارت بهداشت طی سال‌های اخیر حمایت کردند، به دنبال تامین نیازهای بخش درمان استان قم هستیم تا مردم این استان رضایت لازم را در این زمینه داشته باشند.