عمومی | دانشگاه فنی و حرفه ای

اقدامات انجام شده جهت پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در آموزشکده فنی و حرفه ای دختران نی ریز

اقدامات انجام شده در آموزشکده فنی و حرفه ای دختران نی ریز ( فارس ) به منظور پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا :

به گزارش روابط عمومی آموزشکده فنی و حرفه ای دختران نی ریز ، اقدامات صورت گرفته در مقابله با شیوع ویروس کرونا پس از برگزاری جلسه فوق العاده ریاست آموزشکده با کارکنان دانشگاه شامل موارد ذیل است :

۱-تولید ۵۰۰۰ ماسک کاملا بهداشتی  و توزیع رایگان در  بیمارستان، اورژانس، کارمندان بانکها و ادارات، شرکتهای تعاونی، کارگران شهرداری و افرادی که بیماری خاص دارند، اداره نیروی انتظامی و هلال احمر

  1. ممنوعیت برگزاری تمامی همایش‌ها، کنفرانس و سمینارها و ممنوعیت برگزاری اردوهای دانشجویی، مسابقات ورزشی، نمایشگاه‌ها و تعطیلی تمامی کلاسهای آموزشی و تربیت بدنی دانشجویان .
    ۳-به منظور جلوگیری از شیوع این ویروس ، تمامی کلاسهای درس تا پایان سال جاری به صورت مجازی برگزار می شود و همچنین چکاب و کنترل سلامت کارکنان اداری و نیروهای خدماتی شاغل در آبدارخانه ها و ... به‌صورت مستمر صورت می گیرد .
  2. تعطیلی تمامی خوابگاه‌ها و سالن‌های غذاخوری براساس تصمیم ستاد مرکزی پیشگیری از کرونا تا پایان سال جاری .

۵-آموزش متداول همکاران خدماتی برای ضدعفونی و گندزدایی تمامی بخش­های دانشگاه .

۶-درج اطلاعیه، بروشور و توصیه در بردهای اطلاع رسانی، فضای مجازی، سایت دانشگاه، و شبکه اطلاع رسانی دانشگاه توسط روابط عمومی .

۷-انتشار بروشورهای کرونا ویروس و کلیپ راه‌های پیشگیری از ویروس کرونا و بارگزاری آن در صفحه اینستاگرام دانشگاه و اطلاع رسانی از طریق فضاهای مجازی به دانشجویان، کارکنان و اساتید.

۸-نصب مطالب آموزشی راه‌های پیشگیری از ویروس کرونا در خوابگاه‌های دانشگاه، تهیه و نصب پوستر آموزشی دست دادن ممنوع در برد دانشگاه، بارگزاری پوسترهای آموزشی، کلیپ و پیامهای بهداشتی پیشگیری از شیوع کرونا در صفحه اینستاگرام آموزشکده و فضای مجازی به‌صورت روزانه و  اختصاص بوردهای اطلاع رسانی جهت ارائه مطالب آموزشی پیشگیری از کرونا بخش دیگری از اقدامات صورت گرفته برای اطلاع رسانی روشهای پیشگیری از شیوع ویروس  کرونا است .

۹-تهیه محلول‌های مخصوص گندزدایی، ماسک و دستکش مورد نیاز واحدهای مختلف، ضدعفونی مداوم کلیه لوازم، سطوح، دستگیره‌ها، سرویس های بهداشتی و الزام همکاران به استفاده از دستکش، ماسک و رعایت بهداشت فردی را از دیگر اقدامات صورت گرفته در آموزشکده است.

۱۰-سم پاشی، گندزدایی و ضدعفونی سطل‌های زباله ، مجموعه‌های خوابگاهی، سلف سرویس‌ها، اماکن اداری (میز، صندلی صفحه کلید و مانیتور و تمامی سطوح)، کلاس‌های درس .

۱۱-قرار دادن محلول ضدعفونی در محیط های اداری، خوابگاه، سلف سرویس آموزشکده.

۱۲-موافقت با مرخصی کارکنان بیمار.

۱۳-ملزم نمودن نیروهای خدماتی به استفاده مداوم از دستکش و ماسک و لوازم بهداشتی و تاکید بر رعایت دقیق نکات بهداشتی.