اولین جلسه شورای دانشگاه رازی در فضای مجازی برگزار شد

اولین جلسه شورای دانشگاه رازی در فضای مجازی برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، اولین جلسه شورای دانشگاه در فضای مجازی با حضور اعضا و معاونین آموزشی دانشکدهها با موضوع برقراری کلاسهای آموزشی دانشگاه، ۲۴ اسفندماه ۱۳۹۸ در بستر سامانه آموزشی الکترونیک برگزار شد.
در ابتدا، دکتر محمدابراهیم اعلمیآلآقا رئیس دانشگاه رازی ضمن خیر مقدم و آرزوی سلامتی برای همگان، برگزاری این جلسه در فضای مجازی را اولین گام برای تسری فعالیتهای آموزشی دانشجویان دانشگاه در فضای مجازی عنوان کرد.
دکتر اعلمیآلآقا خواستار بررسی و شناسایی سناریوهای مختلف، ظرفیتهای جدید آموزش الکترونیک و سامانه LMS از سوی روسای دانشکدهها، معاونان آموزشی و مدیران ستادی دانشگاه به منظور انجام اقدامات لازم جهت استفاده از آن شد.
در ادامه، دکتر ابوزاده مدیر طرح و برنامه دانشگاه رازی به معرفی سامانه آموزش الکترونیک دانشگاه و امکانات مختلف سامانه مذکور در ابعاد مختلف پرداخت و اظهار داشت: از حدود یکسال پیش سامانه Lms دانشگاه خریداری و راهاندازی شد و تا کنون در دو دپارتمان «آموزش کارکنان» و« آموزش آزاد» از ظرفیت این سامانه به دفعات استفاده شده است. در دپارتمان سوم با نام «آموزش دانشجویان» علیرغم اعلام آمادگی که از حدود شش ماه قبل صورت گرفته بود هنوز به طور جدی از این ظرفیت استفاده نشده زیرا تاکنون الزامی به استفاده از این سبک آموزش برای دانشجویان نبوده است.
ایشان افزود: در حال حاضر و به واسطه احتمال تداوم تعطیلی کلاسها برای مقابله با ویروس کورونا (کویید۱۹)، پیشنهاد میگردد همکاران آموزشی از ظرفیت سامانه آموزشی مجازی دانشگاه در ابعاد مختلف استفاده نمایند.
مدیر طرح و برنامه دانشگاه همچنین نحوه ارائه یک درس در سامانه را به اختصار برای اعضای شورا و سایر مدعوین نمایش داد.
در ادامه دکتر سلیمی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی، دکتر آقایاری مدیر امور آموزشی و دکتر سالمیان مدیر تحصیلات تکمیلی با اشاره به برگزاری جلسه شورای آموزشی دانشگاه در فضای مجازی اشاره، مصوبات آن شورا را اعلام کردند.
در پایان اعضای حاضر در جلسه به بحث و بررسی موضوع پرداخته و موارد ذیل جهت تصویب ارائه گردید:
۱- همکاران هیات علمی برای جبران کلاسهای هفتههای تشکیل نشده، میتوانند از ظرفیت فضای مجازی نظیر درج محتوای درسی در صفحه شخصی بر روی پورتال دانشگاه، سامانه مدیریت آموزش الکترونیک دانشگاه، تشکیل گروههای درسی در شبکههای مجاز پیامرسان، فضای اختصاصی دانشگاه در سایت آپارات و ... نیز استفاده کنند.
۲- با توجه به احتمال تداوم تعطیلی دانشگاه پس از اتمام تعطیلات نوروزی به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، مقرر گردید معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه با همکاری سایر واحدهای دانشگاه تدابیر لازم را به منظور تامین زیرساخت سامانه، تامین پهنای باند مورد نیاز و تهیه راهنمای تصویری و فیلم آموزشی نحوه کار با سامانه LMS اقدام نموده و اساتید نیز با هماهنگی دانشکده مربوطه جهت کسب آموزش لازم برای ارائه کلاسهای مجازی و تهیه محتوای درسی مورد نیاز، آمادگی خود را به معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی اعلام نمایند.