عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

مردم با مراجعه به درگاه الکترونیکی Salamat.gov.ir از سلامتشان اطمینان پیدا کنند

وبدا؛ رییس مرکز بهداشت استان و سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: مردم می توانند سلامتی خود را روزانه از طریق پاسخ گویی به ۳ سوال کوتاه با مراجعه به درگاه Salamat.gov.ir و وارد نمودن شماره موبایل و کد ملی پیگیری نمایند.
به گزارش وبدا؛ سید راشد جزایری در گفت و گوی خبری با بخش خبر ۲۰ صداوسیمای مرکز چهارمحال و بختیاری مورخ ۹۸/۱۲/۲۱ اظهار داشت: با گذشت حدود ۲۱ روز از شیوع کووید ۱۹ در کشور این سوال که این ویروس افسارگسیخته و رها است یا کنترل شده مطرح و لازم به ذکر است، با رعایت مسائل بهداشتی و توجه به توصیه های بهداشتی، بیماری قابل کنترل بوده و دانشگاه علوم پزشکی و سیستم بهداشت و درمان و متخصصین تا کنون به خوبی مسایل مربوط به این بیماری را کنترل نموده اند.
به گفته وی، هم اکنون انتقال کروناویروس از طریق سطوح و اماکن بخوبی کنترل شده ولی انتقال فرد به فرد همچنان خطر آفرین بوده و یک فرد بیمار می تواند یک تا سه نفر را مبتلا کند و حداقل این روند تا دو هفته آینده ادامه دارد.
جزایری خاطر نشان کرد: برای شکست کرونا، مردم می توانند با پیوستن به پویش همگانی ضمن حفظ سلامت خود، بر کرونا غلبه پیدا کنند.
وی ادامه داد: ضمن ارجاع افراد دارای علایم ابتلا به کرونا به مراجع مربوطه، پیامک و نکات بهداشتی مرتبا برای گروه های هدف ارسال می گردد.
به گفته وی، سامانه ۱۹۰ و شماره تماس ۴۰۳۰ آماده پاسگویی به سوالات مردم در خصوص کروناویروس هستند.