عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

با قطعی شدن یک مورد دیگر از آزمایشات، تعداد مبتلایان به کرونا در چهارمحال و بختیاری به ۳۸ نفر رسید

⭕️با قطعی شدن یک مورد دیگر از آزمایشات، تعداد مبتلایان به کرونا در چهارمحال و بختیاری به ۳۸ نفر رسید
وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته با قطعی شدن آزمایش یکی دیگر از بیماران مشکوک به کرونا آمار مجموع مبتلایان قطعی به کرونا در چهارمحال و بختیاری به ۳۸ نفر رسید.
به گزارش وبدا؛ دکتر مجید شیرانی، تعداد بیماران مشکوک به کرونا بستری در مراکز درمانی استان از شیوع کووید ۱۹ در کشور را ۲۱۹ نفر اعلام کرد.
به گفته وی، طی این مدت با انجام اقدامات درمانی و حمایتی از بیماران بستری، ۱۴۱ بیمار مشکوک به کرونا و ۱۳ مورد بیمار مبتلای قطعی به کرونا با حال عمومی خوب از مراکز درمانی ترخیص شده اند.
دکتر شیرانی، تعداد جانباختگان ناشی ازابتلا به کرونا در چهارمحال و بختیاری را تا کنون ۶ مورد اعلام کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد افزود: هم اکنون ۶۹ نفر با علائم بیماری حاد تنفسی در مراکز درمانی استان تحت مراقبت هستند.
دکتر شیرانی با بیان اینکه اوج ابتلا به بیماری کرونا طی روزهای آخر اسفند و اول فروردین است، از مردم خواست برای کنترل شیوع بیماری و قطع زنجیره انتقال آن، توصیه کلیدی و مهم "در خانه بمانید" را جدی گرفته و رعایت نمایند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تاکید کرد: مردم تحت هیچ شرایطی نباید همچون سال‌های گذشته آیین سنتی نوروز را برگزار کنند، چرا که دید و بازدید ها، حضور در معابر و مسافرات اپیدمی بیماری و شرایط دشوار و حتی غیر قابل کنترل را به دنبال خواهد داشت.
دکتر شیرانی اضافه کرد: اگر بخواهیم شیوع بیماری کرونا مهار شود و روند افزایشی نداشته باشیم باید مردم ظرف یک هفته تا ۱۰ روز آینده رعایت مسائل بهداشتی را کرده و در خانه بمانند.