عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی فسا

تشکیل قرارگاه مقابله با ویروس کرونا در شهرستان فسا گامی موثر در کاهش شیوع بیماری و کنترل آن با همت همه نهادها و مردم

نشست قرارگاه مقابله با ویروس کرونا با حضور امام جمعه، فرماندار ویژه و اعضای قرارگاه برگزار شد و دکتر خالقی رییس دانشگاه علوم پزشکی فسا بعنوان رییس قرارگاه و سرهنگ سیروس دستان به عنوان دبیر انتخاب و اختیارات کامل در این رابطه از سوی فرماندار به این ستاد تفویض شد .

به گزارش وب دا فسا؛ در این نشست رییس دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: با تشکیل قرارگاه مقابله با کرونا و عزم و همت همه مسوولین و نهادهای شهرستان اقدامات کلیه کمیته های تخصصی تعیین تکلیف و مقرر شد قبل از شروع بحران پیش بینی های لازم از لحاظ تدارکات قرارگاه و پشتیبانی در درمان بیماران مبتلا به کرونا و همچنین کاهش شیوع این ویروس در شهرستان و بخش ها و روستاها فراهم گردد.

دکتر علی اصغر خالقی افزود: هر چه میزان شیوع و کاهش آمار مبتلایان در شهرستان کمتر باشد، افتخار آن برای تک تک اعضای قرارگاه، اعضای شورای سلامت، مسوولین شهرستان، پزشکان و پرستاران و کادر بهداشت و درمان، کلیه فعالین اجتماعی و اصحاب رسانه و مردم شریف شهرستان که توصیه ها را عمل نمودند، می باشد .

در ادامه امام جمعه فسا بیان کرد: تفویض اختیارات مرتبط برای مقابله با وضعیت پیش آمده به ستاد مقابله با کرونا، اتمام حجتی است به این ستاد که هر گره و مشکلی از هر ارگان و اداره‌ای بود به توان خود ستاد بحران برمی گردد و هیچ عذری مبنی بر هر گونه مشکل یا مانع یا عدم همکاری از سوی ارگانی پذیرفته نیست و تمامی موانع و گره‌ها و راه رفع آن در همین ستاد بررسی ، مصوب و جهت اجرا پیگیری شود.

حجت الاسلام حسین جمالی زاده افزود: این ستاد حکم قرارگاه را دارد و میدان جنگ با ویروس هم تمام نقاط شهرستان است و تمامی تصمیمات و پیگیری‌ها متمرکز در این ستاد باید باشد و فرماندار محترم هم همانگونه که نشان داده‌اند به عنوان نماینده عالیه دولت کاملا در خدمت و پشتیبان کامل شما و تصمیمات شماست.

وی اضافه کرد: از تمام ظرفیت‌های شهرستان و گروه‌ها اعم از حوزویان و دانشگاهیان و کسبه و اصناف و ادارات و توده مردم و جریانات مختلف استفاده کنید که راه غلبه بر این بحران و سربلندی شهرستان به همین است.

امام جمعه فسا تاکید کرد: در این اوضاع و احوال، خانواده های آبرومندی هستند که قطعا از این محدودیت های ایجاد شده از نظر زندگی روزمره به بن بست رسیده اند که حقیقتا تحمل گذران حداقل زندگی را ندارند در همین ستاد دنبال راهکار حمایتی باشید.

حجت الاسلام جمالی زاده ادامه داد: در همین ستاد در خصوص به تعویق انداختن مشکل بدهی های اقساط وام و قبوض تلفن و گاز و آب و برق و امثال آن پیگیری کنید که موجبات رضایت خداوند و خشنودی حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف را فراهم کرده اید و موجبات نزول برکات و رحمتهای الهی فراهم می‌شود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان فسا گفت: شهروندان عزیز با رعایت مواردی مانند عدم تردد در سطح شهر ، عدم پذیرش مهمان در ایام نوروز و رعایت نکات بهداشتی در کنترل بیماری کرونا سهیم باشند .

مهندس حسین آرگیو بر لزوم استفاده از تمام ظرفیت های شهرستان به منظور مقابله با این بیماری تاکید کرد .

وی در ادامه تصریح کرد : برای سلامتی شهروندان از تمام ظرفیت ها استفاده خواهیم کرد و برای حصول به نتیجه ی مورد نظر به بسیجی همگانی نیازمندیم که در این راستا ، از اقشار مختلف جامعه انتظار می رود که اهمیت و جدیت این موضوع را درک نمایند و به توصیه های مکرر بهداشتی که از طریق رسانه های رسمی و مقامات بهداشتی اعلام می شود توجه ویژه ای داشته باشند .