عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

معاون سیاسی فرماندار عسلویه: دستگاه‌های اجرایی عسلویه با متولیان خط مقدم مبارزه با کرونا همکاری کنند

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه، سید علیرضا سجادی در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان عسلویه اظهار داشت: با توجه به شرایط ایجادشده در کشور و متاسفانه احتکار برخی اقلام موردنیاز مانند ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده توسط افراد سودجو، لازم است اداره صنعت و معدن با همکاری شبکه بهداشت نظارت لازم بر اصناف جهت جلوگیری از این اتفاق را داشته باشند.
وی ضمن مخاطب قرار دادن اداره صنعت و معدن و شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بیان کرد: باید از برگزاری هرگونه نمایشگاه، جشنواره غذایی، روز بازارها و هرگونه اجتماع که سلامت مردم را به خطر بیندازد جلوگیری شود.
سجادی افزود: با توجه به گستردگی و در دسترس بودن فضای مجازی، می‌توان از این محیط جهت ارائه آموزش‌های لازم به مردم جهت افزایش آگاهی در خصوص پیشگیری از ابتلا به کرونا ویروس استفاده کرد.
وی گفت: همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان موظفند با شبکه بهداشت و درمان و بیمارستان نبی اکرم (ص) جهت پیشگیری از کرونا ویروس همکاری و مساعدت کامل داشته باشند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار عسلویه تاکید کرد: همسایگی با خلیج‌فارس و ورود لنج‌ها و کشتی‌ها، شهرستان عسلویه را بیشتر در معرض ورود کرونا ویروس قرار داده است و باید افراد حاضر در لنج‌ها و کشتی‌ها قبل از ورود به کشور مورد معاینه قرار گیرند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه نیز ضمن ارائه گزارش کاملی از عملکرد شبکه بهداشت و درمان، ارائه توصیه‌ها و اقدامات ضروری و پیشنهاد مصوبات در این خصوص گفت: مراقبین سلامت شهرستان عسلویه در پایگاه‌های بهداشتی مرزی به صورت شبانه‌روزی در حال کنترل، معاینه و آموزش هستند.
جاسم زارعی اظهار داشت: همکاران بهداشتی در مبادی ورودی دریایی در سه بندر عسلویه، نخل تقی و مجتمع بندری پارس مسافرین و ملوانان را قبل از ورود مورد معاینه قرار می‌دهند.
وی با بیان اینکه تیم‌های اورژانس ۱۱۵ شهرستان عسلویه نیز در آمادگی کامل جهت انتقال موارد مشکوک به بیمارستان می‌باشند اضافه کرد: آموزش‌های لازم به صورت پمفلت، بنر، موشن گرافی و... توسط دانشگاه علوم پزشکی و شبکه بهداشت شهرستان در فضای مجازی و سطح شهرستان به صورت مستمر در اختیار مردم قرار می‌گیرد تا سواد سلامت و سطح آگاهی مردم نسبت به کرونا ویروس و راه‌های پیشگیری از ابتلا به آن افزایش یابد.
زارعی بیمارستان امام خمینی کنگان را به عنوان محل تعیین‌شده قرنطینه جنوب استان اعلام کرد و افزود: خوشبختانه تاکنون مورد مثبتی در سطح شهرستان مشاهده نشده است، موارد مشکوک نیز با همکاری شبکه بهداشت و درمان و بیمارستان نبی اکرم، طبق پروتکل وزارت بهداشت، معاینه و پس از انجام آزمایش‌ها و اقدامات سرپایی، سلامت آنان تاییدشده و ترخیص شده‌اند.
با محوریت اتخاذ تدابیر و تمهیدات پیشگیری و کنترل کرونا ویروس، شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان عسلویه تشکیل جلسه داد.
انتهای پیام/ م.ک- ۳۰۹۰