عمومی | دانشگاه علوم پزشکی زنجان

رییس دانشگاه علوم پزشکی زنجان؛ در خانه ماندن مهمترین عامل قطع زنجیره بیماری کوروناویروس جدید است

پایگاه خبری و اطلاع‌رسانی وب‌دا – زنجان، رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان عصر جمعه ۱۶ اسفندماه سال‌جاری در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که برای اولین بار از طریق ویدیوکنفرانس با موضوع کوروناویروس جدید در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه برگزار شد اظهار کرد: در مورد بحث قرنطینه شهر زنجان و جلوگیری از ورود مسافران به استان تصمیمی که گرفته شده این است که کنترل در ورودی و خروجی‌ها انجام شود و اجازه ورود افراد غیر بومی داده نشود که در صورت نهایی شدن توسط استاندار اطلاع‌رسانی خواهد شد.
دکتر قزلباش تاکید کرد: مهمترین عامل قطع زنجیره بیماری کوروناویروس این است که باید دست از عادت‌های غلط برداشته و موازین بهداشتی را به خوبی رعایت کنیم و مردم را دعوت کنیم در خانه بمانند تا خود و دیگران را به خطر نیاندازند.
وی افزود: در مورد حضور در خانه و خارج نشدن از خانه نتوانستیم اقدامی را انجام دهیم چراکه متاسفانه بخشی از مردم در اجتماعات حاضر می‌شوند و این خیلی خوب نیست.
مقام عالی دانشگاه علوم پزشکی زنجان تصریح کرد: برای تعطیلی مدارس در فشار بودیم و بسیاری از والدین اصرار بر تعطیل شدن مدارس داشتند، اما اکنون با تعطیلی مدارس شاهد حضور مردم و دانش‌آموزان در اجتماعات هستیم.
وی تاکید کرد: همه باید تشویق کنیم تا مردم در خانه بمانند و درکنار این خانه ماندن به توصیه‌های گفته شده هم توجه کنند چراکه بیماری کورونا، بیماری ساده‌ای است و مهمترین عامل در جلوگیری از همه‌گیری این بیماری قطع زنجیره آن است که فقط با ماندن در خانه محقق می‌شود.
در این نشست معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی زنجان نیز اظهار کرد: وظیفه ما درخصوص بیماری کوروناویروس جدید تامین اقلام مورد نیاز بود که در این راستا ۲۰۰ هزار ماسک از طریق داروخانه‌ها توزیع شده است.
دکتر جواد تاج‌کی افزود: از فردا حدود ۲۲ هزار ژل و مواد ضد عفونی نیز از طریق داروخانه‌ها توزیع می‌شود.