عمومی | دانشگاه رازی

تولید ماسک‌های نانو فیلتر توسط عضو هیات علمی دانشگاه رازی

تولید ماسک‌های نانو فیلتر توسط عضو هیات علمی دانشگاه رازی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، در پی شیوع ویروس کرونا و افزایش تقاضای ماسک در بازار یک واحد دانش‌بنیان کار تولید ماسک‌های نانو فیلتر را آغاز کرد.

این شرکت دانش‌بنیان با مدیریت دکتر فرزاد دبیریان عضو هیات علمی گروه مهندسی نساجی دانشگاه رازی با دستگاهی به نام «الکتروریسی» که ساخت خود ایشان می‌باشد اقدام به تولید الیافی در مقیاس نانو و میکرو می‌کند.

دکتر فرزاد دبیریان عضو هیات علمی گروه مهندسی نساجی دانشگاه رازی و مدیرعامل شرکت دانش بنیان پارس نانو ریس با اشاره به تولید لایه‌های نانو الیافی، اظهار داشت: این الیاف کاربردهای متفاوتی دارد که بخشی از کاربرد آن در حوزه پزشکی و در تهیه انواع ماسک از جمله ماسک‌های پزشکی پنج لایه (جراحی) N ۹۵، N ۹۹، P ۹۵، P ۹۹ است.

دکتر دبیریان از امکان پشتیبانی برای تولید روزانه ۲ هزار ماسک خبر داد و افزود: لایه‌های نانو در به دام انداختن ذرات توانایی بسیار بالایی دارند و همین موضوع باعث کارایی بیشتر ماسک‌ها می‌شود.

شایان ذکر است؛ چاپ بیش از ۲۰ مقاله ISI ، چندین ثبت اختراع و تجهیز ده‌ها مرکز تحقیقاتی و صنعتی نانو الیاف کشور از سوابق علمی- پژوهشی و کاری دکتر فرزاد دبیریان می‌باشد.