عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

تاکید رییس دانشگاه بر اهمیت نقش ویژه حوزه بهداشت در کنترل ویروس کووید-۱۹

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد بر اهمیت نقش ویژه حوزه بهداشت در کنترل شیوع کروناویروس در سطح استان تاکید کرد.

به گزارش وب دا،  دکتر سید محمد حسین بحرینی با حضور در ستاد پیشگیری و کنترل کرونا ویروس معاونت بهداشت دانشگاه، ضمن قدردانی از خدمات شبانه روزی مدیران و کارشناسان و پرسنل حوزه بهداشت در کنترل این بیماری در سطح استان گفت: خدمات این حوزه در تمامی مقاطع بویژه در کنترل بیماری کرونا غیرقابل چشم پوشی است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد به نقش آموزش و اطلاع رسانی در سطح جامعه به صورت ویژه تاکید و خاطر نشان کرد: اقدامات حوزه بهداشت در راستای ارتقاء سطح سواد سلامت و آگاهی های بهداشتی عموم مردم گام بزرگی در مدیریت و کنترل این بیماری در این مقطع می باشد.

دکتر بحرینی خاطر نشان کرد: غربالگری و اطلاع رسانی حوزه بهداشت در مراکز خدمات جامع سلامت منجر به کاهش تعداد مراجعات بیماران به مراکز درمانی و بیمارستانها شده و از اتلاف منابع مالی و انسانی پیشگیری می نماید.

وی در ادامه بر رسیدگی هرچه بهتر و کیفی تر بیماران سطح ۱ و ۲ و همچنین رعایت دقیق نظام ارجاع تاکید نمود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ادامه نقش و همکاری استانداری، فرمانداری، آستان قدس و سایر سازمانها و بخش های استان را در کنترل این بیماری با توجه به موقعیت حساس شهر مقدس مشهد بسیار ارزنده برشمرد و اظهار امیدواری نمود با همکاری تمامی شهروندان، سازمانها و ادارات و تلاش جهادی تمامی همکاران دانشگاه در کنترل و مهار این بحران موفق باشیم.

کمیته پیشگیری و کنترل کرونا ویروس با حضور رئیس دانشگاه، معاون بهداشت  و روسای شبکه های بهداشت و درمان شهرستان های تابعه و روسای مراکز بهداشت پنجگانه مشهد به صورت ویدئو کنفرانس در محل معاونت بهداشت دانشگاه برگزار گردید.

{jcomments on}