عمومی | دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تربت جام

فوت یک زن ۲۸ساله براثر بیماری کووید ۱۹(کرونا) در تربت جام

‍ رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام :

فوت یک زن ۲۸ساله براثر بیماری کووید ۱۹(کرونا) در تربت جام

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام با تایید فوت یک نفر براثر بیماری کووید ۱۹ در این شهرستان گفت : متاسفانه تاالان یک زن ۲۸ ساله براثرمبتلا به بیماری کووید۱۹ (کرونا )در شهرستان تربت جام‌ فوت کرده است.

دکتر محمد افکارافزود: تاکنون ۴۹نفر با علائم بیماری کووید ۱۹(کرونا) به بیمارستان سجادیه مراجعه کردند که ۲۸ مورد آزمایش در حال پیگیری است و ۸ مورد جواب آزمایش منفی و یک نفر مثبت توسط ازمایشگاه تشخیصی کرونا در مشهد اعلام شده است .

وی تصریح کرد: متاسفانه زن ۲۸ ساله تربت جامی که ۳روزقبل فوت کرد جواب قطعی آزمایش امروز اعلام شد که مبتلا به بیماری کووید ۱۹ بوده که بلافاصله بعد از هماهنگی با وزارت بهداشت و مسئولین مربوطه خبر به طور رسمی بعد از ساعت ۱۴ از طریق اخبار رسمی اعلام گردید.

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام بیان کرد:با توجه به اینکه باید منتظر نتیجه آزمایشات از مشهد باشیم مراجعینی که با علائم بیماری به بیمارستان مراجعه می کنند با شرح حال سی تی اسکن و علائم بالینی با احتمال ویروس کووید ۱۹ اقدامات درمانی و بهداشتی انجام می شود و منتظر تایید نهایی آزمایشات هستیم.
دکتر محمد افکار افزود:تربت جام آخرین شهرستانی است که ویروس کووید ۱۹ به آن نفوذ کرده است واز همه مردم خواهشمندم تردد و رفت و آمد را کم کنند و توصیه های بهداشتی را جدی بگیرید.
رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام هشدار داد: مردم کاهش تردد ،دست دادن ، روبوسی، عدم مسافرت به شهرهایی که کانونهای کرونا است را مد نظر قرار دهند.
دکتر محمد افکار تاکید کرد:مردم سعی کنند در قرنطینه خانگی باشند و با توجه به نزدیک شدن عید نوروز عدم حضور در بازارو تجمعات را مد نظر داشته باشند.
وی ادامه داد: هدف ما شکسته شدن چرخه بیماری است اطلاعات در مورداین بیماری را صادقانه بصورت روزانه در اختیار قرارمی دهیم.
‍ رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت: در راستای عزم ملی برای شکست ویروس کرونا وبا هدف حفظ جان وسلامتی خود و هموطنان توصیه های بهداشتی را رعایت کنیدتا درکوتاه مدت بتوانیم کرونا را شکست دهیم.