عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

استفاده از الکل صنعتی برای ضد عفونی کردن عوارض خطرناکی دارد

سرپرست گروه سم شناسی بالینی و مسمومیت ها دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: استفاده از الکل صنعتی تحت هیچ شرایطی برای ضد عفونی کردن دست ها توصیه نمی شود.

دکتر بیتا دادپور در گفتگو با وب دا با بیان اینکه برای ضد عفونی کردن دست ها تنها باید از الکل طبی استفاده کرد خاطر نشان کرد: استفاده از الکل صنعتی برای ضد عفونی کردن دست ها و بدن می تواند موجب نابینایی و عوارض غیر قابل جبران شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد  با تاکید بر اینکه بدن کودکان به ویژه نوزادان نیز با هندراب و یا الکل طبی شستشو داده نشود اظهار کرد: استفاده از آب و صابون بهترین روش برای شستشو به شمار می رود و در صورت نبود آن می توان ناحیه کوچکی مانند دست ها را با الکل طبی ضد عفونی کرد.

الکل سفید ۷۰ درجه بهترین ضد عفونی کننده سطوح

یک متخصص آسیب شناسی و پاتولوژی  نیز اظهار کرد: اتانول یا الکل سفید ۷۰ درجه بهترین ماده ضد عفونی کننده دست ها و سطوح به شمار می رود و دیگر الکل های موجود در بازار در علم طب کاربردی ندارد

دکتر سروش احمدی خاطر نشان کرد: در حال حاضر الکل سفید ۷۰ درجه  که در داروخانه ها موجود است، بهترین ماده ضد عفونی کننده اجسام و دست ها پس از آب و صابون  به شمار می رود.

وی با بیان اینکه مایع سفید کننده یا همان(وایتکس) نیز قابلیت ضد عفونی کردن اجسام را دارد اظهار کرد: در صورت در دسترس نبودن الکل سفید، می توان از مایع سفید کننده مخلوط شده با آب سرد برای سطوح  استفاده کرد.

{jcomments on}