عمومی | دانشگاه علوم پزشکی همدان

هشدار مسئولان بهداشتی استان همدان/ در خانه بمانید


معاون بهداشتی دانشگاه از عموم مردم فهیم استان فاخر همدان خواست تا از رفتن به هرگونه مهمانی، دعوت از مهمان، خریدهای غیر ضروری، خوداری از حضور در اجتماعات و مراسم ها، اجتناب از برگزاری هر گونه مراسم و مسافرت ها را دستورکار خود قرار دهند.

به گزارش پایگاه خبری وب‌دا در همدان به نقل از روابط عمومی معاونت بهداشتی و مرکز بهداشت استان، دکتر منوچهر کرمی از عموم مردم فهیم استان فاخر همدان خواست تا از رفتن به هرگونه مهمانی، دعوت از مهمان، خریدهای غیر ضروری، خوداری از حضور در اجتماعات و مراسم ها، اجتناب از برگزاری هر گونه مراسم و مسافرت ها را دستورکار خود قرار دهند. این یک مسئولیت اجتماعی است نه تنها برای تک تک افراد و اعضای خانواده، بلکه برای همه ساکنان استان همدان.

رئیس مرکز بهداشت استان از مراقبت تمامی مبادی مهم ورودی استان خبر داد و بیان نمود در صورت شناسایی افراد بیمار اقدامات قانونی و بهداشتی صورت می گیرد. لذا خواهشمند است از دعوت میهمان برای حضور در استان خوداری شود.

دکتر کرمی با  تقدیر از همکاری و وفاق مردم با ستاد استانی پیشگیری، کنترل و هماهنگی مقابله با کروناویروس افزود: قطع زنجیره انتقال بیماری و پیشگیری از انتشار کروناویروس فقط و فقط با رعایت اقدامات بهداشتی فراهم می شود و با توجه به شرایط موجود، باید تمام تلاش ما حتی بیشتر از استان های پرشیوع کشور باشد.

تاکید می شود، شستشوی مکرر دست ها، نگهداری از افراد مبتلا به سرماخوردگی در اتاق جداگانه، اطمینان از گردش هوای مناسب و زدن ماسک برای افراد دارای هر گونه علایم سرماخوردگی بسیار اهمیت دارد رئیس مرکز بهداشت استان گفت: به هیچ عنوان کم بودن موارد مثبت آزمایشات، دلیلی برای توجیه عدم رعایت اقدامات بهداشتی نیست وی در پایان تصریح نمود: استدعا دارم برای حفظ سلامت یکایک مردم استان همدان دست به دست هم دهیم و در خانه بمانیم.