عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

فراخوان ده درصد گروه های پرستاری برای خدمت در مراکز درمانی ارجاع بیماران حاد تنفسی

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل کارگروه مراقبت و درمان کووید -۱۹ دانشگاه، ۱۰ درصد گروه های پرستاری شاغل در بیمارستان های دولتی، خصوصی، خیریه و نظامی مشهد  به عنوان نیروی ذخیره برای خدمت در مراکز درمانی ارجاع بیماران حاد تنفسی فراخوان شدند.

امیر رضا صالح مقدم در گفتگو با وب دا با بیان اینکه در کارگروه مراقبت و درمان دانشگاه تمهیدات ویژه ای برای تامین نیروی انسانی گروه پرستاری که در بیمارستان های ارجاع بیماران حاد تنفسی و مشکوک به ویروس کووید -۱۹ اندیشیده شده خاطر نشان کرد: در حال حاضر تمامی بیمارستان های دولتی، خصوصی، خیریه، نظامی و شبکه های بهداشتی درمانی در حالت آماده باش هستند و ۱۰ درصد نیروهای پرستاری این مراکز به عنوان نیروهای ذخیره در واحدهای مورد نیاز فراخوان و تعیین محل شدند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیمارستان های شریعتی، قائم(عج)، امام رضا(ع) و شهید هاشمی نژاد برای بیماران حاد تنفسی و مشکوک به ویروس کووید -۱۹ بزرگسال و بیمارستان تخصصی اکبر برای کودکان به عنوان مراکز ارجاع در این زمینه در نظر گرفته شده است تصریح کرد: بر این اساس متناسب با تعداد بیماران بستری، برنامه ریزی برای حضور کادرهای پرستاری در این مراکز و تامین نیروی انسانی مورد نیاز انجام شده است.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطر نشان کرد: همچنین تعداد قابل توجهی از کادرهای پرستاری شاغل و غیر شاغل نیز به صورت داوطلبانه آمادگی خود را برای خدمت در مراکز خط مقدم درمان بیماران مشکوک به کووید -۱۹ اعلام کرده اندکه به واحدهای ذیربط دانشگاهی معرفی شده اند.

صالح مقدم با تاکید بر اینکه تدابیر ویژه ای برای حفاظت و مراقبت از کادرهای پرستاری فعال در این زمینه در نظر گرفته شده است خاطر نشان کرد: دستورالعمل های آموزشی در اختیار گروه های هدف قرار گرفته است و پرستارانی که بر اساس این دستورالعمل در برخورد مستقیم با بیماران معذوریت دارند شناسایی و از چرخه مراقبت از بیماران خارج شده اند.

وی با بیان اینکه اولویت نخست دانشگاه حفاظت و مراقبت از پرسنل و کادر پرستاری و پزشکی است که بتوانند با سلامت کامل به بیماران ارائه خدمت کنند اظهار کرد: بر این اساس  وسایل حفاظتی اعم از ماسک، دستکش و لباس در اختیار پرستاران قرار گرفته و در چند روز اخیر نیز افزایش بیشتری داشته است.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطر نشان کرد: جامعه پرستاری هدف دوم  خود را آموزش عمومی به بیماران، همراهان بیماران و مردم قرار داده است تا در این راستا بتوانند بار مراجعه به مراکز درمانی را به حداقل برسانند.

صالح مقدم با بیان اینکه در مجموع اقدامات انجام شده در شرایط قابل قبولی در حوزه پرستاری قرار داریم اظهار کرد: برنامه ریزی های لازم در حوزه پرستاری به گونه ای انجام شده که در صورت ادامه این شرایط خدمات به شکل مطلوبی به بیماران ارائه شود.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد از تمامی کادرهای پرستاری که با فداکاری و ایثار مسئولیت مراقبت از بیماران حاد تنفسی و کووید -۱۹ را بر عهده دارند قدردانی کرد و گفت به طور حتم این دوران سخت فرصت مناسبی برای تمامی پرستاران است که بار دیگر توانمندی و مشارکت خود را در درمان بیماران مانند همیشه به شکل مطلوبی به نمایش بگذارند.

صالح مقدم از رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد، معاون درمان و مجموعه مدیران در حمایت از پرستاران و تامین وسایل حفاظتی و مراقبتی آنان قدردانی کرد.

{jcomments on}