عمومی | دانشگاه فنی و حرفه ای

پیام تبریک هیئت‌رئیسه دانشگاه فنی و حرفه‌ای به مناسبت فرارسیدن ایام ولادت حضرت علی (ع) و روز پدر

در سیزده ماه رجب، ماه مبارک            میلاد علی در حرم‌الله، مبارک

این نور فروغ بصر آدم و حوّاست             این نور همان راهبر نوح به دریاست

امام علی علیه‌السلام در سیزدهم رجب سال۳۰ عام‌الفیل چشم به جهان گشود. ولادت آن حضرت در شهر مکه معظمه و در والاترین و مطهرترین مکان‌ها، خانه خدا، کعبه، واقع گردید که فضیلتی ویژه برای آن حضرت است و خدای تعالی تنها او را به چنین امتیاز و فضیلتی کرامت نمود؛ مردی فراتر از قلل دست‌نایافتنی بینش که اهل آسمان و زمین از نخستین روز آفرینش هستی، در انتظار جرعه‌نوشی از جام کلام آسمانی‏‌اش بوده‌اند و در آیینه درخشان کرامت و عدالتش روشنایی امید به رهایی و عبودیت پروردگار را می‌جستند. آمدنش برترین نوید آسمانی بود و نامش بلند؛ به بلندای معراج آفتاب؛ والاتر از اندازه ادراک تمامی مخلوقات جهان.

«نه بشر توانمش خواند نه خدا توانمش گفت متحیرم چه نامم شه ملک لافتی را»

افسوس که بادیه‌نشینان خرابات دنیا از درک عظمت امامت امیرمومنان، علی (ع) عاجزند و دست خرد خردورزان و فهمِ ابنای بشر از آستان فرزانگی و تواضع و اخلاص آن دردانه کائنات، کوتاه.

فرارسیدن خجسته‌میلاد طریق المستقیم، حَبْل‌ُالله المَتین، امیراامومنین، علی (ع) ، را به جمیع مومنان جهان و ایران و خانواده بزرگ دانشگاه فنی و حرفه‌ای شادباش عرض می‌کنیم. همچنین، روز مرد و روز پدر را به همه مردان غیور و پدران زحمتکش همیشه سربلند سرزمین‌مان تبریک می‌گوییم و از درگاه خداوند متعال به حرمت میلاد مبارک امام‌الاولیا و الاتقیا سلامتی، آرامش روح و روان، شادکامی و خیر و برکت برای همگان مسئلت داریم.

هیئت‌رئیسه دانشگاه فنی و حرفه‌ای