عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر: تاکنون ۳ بیمار مبتلا به کرونا در بوشهر تشخیص داده‌شده است

دکتر سعید کشمیری در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار وبدا در بوشهر  گفت: هر سه نفر بیمار مبتلا از استان‌های آلوده به بوشهر برگشته‌اند که یک نفر ماموریت دوهفته‌ای داشته و دو نفر دیگر نیز ساکن استان‌های آلوده بوده‌اند.


وی با بیان اینکه از این تعداد دو نفر در بیمارستان شهید گنجی برازجان و یک نفر نیز در بیمارستان شهدای خلیج‌فارس آزمایش داده‌اند افزود: دو بیمار که در بیمارستان برازجان بوده‌اند مرخص شده و الآن در منزل تحت مراقبت هستند و امروز نیز پس از اعلام پاسخ آزمایش همکاران ما مراجعه کرده و تمام آموزش‌های لازم نیز به آنان داده‌شده است.


رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: بیمار بیمارستان شهدای خلیج فارس، شاغل بوشهر بوده ولی دوهفته ماموریت در مناطق آلوده داشته است ولی الآن حال عمومی خوبی دارد.


دکتر کشمیری با بیان اینکه هنوز چرخه انتقال در داخل استان ایجاد نشده و ما در ابتدای چرخه هستیم اضافه کرد: خواهش من از مردم این است که اجازه ندهند این چرخه ایجاد شود و بیماری از یک نفر به ‌نفر بعد منتقل شود.


دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر بیان کرد: نکته کلیدی بهداشت دست است و هنگام خرید و یا مراجعه به اماکن مختلف این موضوع رعایت شود.


رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت نیز ظهر امروز در نشست خبری با اعلام رسیدن کرونا به استان بوشهر از ابتلای قطعی ۳۵۱۳ نفر به کرونا در کشور خبر داد.


دکتر کیانوش جهانپور، در اعلام گزارش شمار مبتلایان، جان‌باختگان و بهبودیافتگان کرونا در کشور تا ۱۵ اسفندماه گفت:‌ برابر آخرین آمارها و یافته‌های آزمایشگاهی از ۲۴ ساعت گذشته تاکنون، ۵۹۱ مورد جدید قطعی ابتلا به کووید ۱۹ در کشور اضافه شد و درمجموع تا ظهر امروز ۳۵۱۳ نفر مبتلای قطعی به کووید ۱۹ داریم.


وی با بیان اینکه بوشهر به‌عنوان استانی که تا روز گذشته مورد کرونا در آن گزارش نشده بود، امروز با سه مورد کرونا مواجه شده است، گفت: درمجموع ‌۷۳۹ مورد نیز بهبودیافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند، متاسفانه ۱۵ مورد فوتی هم طی ۲۴ ساعت گذشته داشتیم که شمار جان‌باختگان درمجموع به ۱۰۷ مورد رسید.


دکتر جهانپور با بیان اینکه تاکنون از ۲۳ هزار و ۳۲۷ مورد مشکوک، نمونه اخذشده است افزود:‌ چهار استان تهران با ۱۳۵۲ نفر مبتلا، گیلان با ۳۳۳ نفر، قم با ۳۸۶ نفر و اصفهان با ۲۳۸ مورد مبتلا چهار استان کشور به‌عنوان کانون شیوع شناخته می‌شوند که در استان اصفهان این موارد با محوریت شهرستان کاشان به دلیل هم‌جواری با استان قم است.


وی ادامه داد:‌ در استان مرکزی ۱۸۰ مورد، البرز ۱۷۳، مازندران ۱۲۱، قزوین ۱۱۱، خراسان رضوی ۸۹، سمنان ۶۰، گلستان ۳۷، آذربایجان شرقی ۶۵، اردبیل ۲۶، آذربایجان غربی ۱۰، همدان ۱۶، کردستان ۱۸، کرمانشاه ۲۲، ایلام ۱۱، خراسان جنوبی ۱۵، کردستان ۱۸، لرستان ۳۰، خوزستان ۶۳، فارس ۶۸، هرمزگان ۱۳، کهگیلویه و بویراحمد ۲، زنجان ۱۵، چهارمحال و بختیاری ۹، یزد هفت، کرمان ۱۸، سیستان و بلوچستان ۱۹ مورد و خراسان شمالی نیز با سه مورد اعلام‌شده است.


دکتر جهانپور افزود:‌ آخرین استان کشور نیز که کرونا به آن نرسیده بود، بوشهر بود که از روز گذشته تاکنون سه مورد در آن شناسایی‌شده است.


رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت با بیان اینکه تعداد آزمایشگاه‌ها به ۲۵ مورد رسیده است و در روزهای آینده به ۴۰ آزمایشگاه خواهد رسید، گفت: از مردم می‌خواهم که خود قرنطینگی را رعایت کنند چراکه تاثیر آن را در کاهش شیوع موثر است.


انتهای پیام/م.غ-۱۰۲۵