عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

مبادی ورودی استان کنترل می شود

وبدا؛ سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری، از کنترل مبادی ورودی استان خبر داد و گفت: یکی از موارد مهم محدود کردن چرخه ی انتقال ویروس کنترل مبادی ورودی استان است .
به گزارش وبدا؛ سید راشد جزایری افزود: با قرار گرفتن این برنامه در دستور کار ستاد استانی مقابله با کروناویروس، سه فاز کنترل مبادی برنامه ریزی شده است.
به گفته وی، در فاز اول این کنترل، مبادی ورودی با استان همجوار خود را با همکاری هلال احمر، بسیج جامعه پزشکی و تیم های بهداشت و درمان که دراین مبادی مستقر شده اند و کار تب سنجی لیزری، آموزش به مردم و راهنمایی مسافرینی که به استان وارد می شوند اجرا می نمائیم.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه اکثریت نقاط کشور وضعیت قرمز دارند به مسافران هشدار های لازم داده می شود و غربالگری انجام تا چنانچه فردی مبتلا یا مشکوک به بیماری است و خودش اطلاع ندارد به مراکز پیش بینی شده در استان ارجاع داده شود.
وی در ادامه به عزم همگانی برای حذف چرخه ی انتقال و محدود کردن ویروس کرونا اشاره داشت و افزود: با توجه به اینکه وضعیت استان چهارمحال و بختیاری از سفید به قرمز تبدیل شده است؛ اقداماتی که باید مدنظر همگان باشد، حذف چرخه ی انتقال و محدود کردن آن، در محیط ، جامعه و خانه است.
جزایری، برای کنترل چرخه ی ویروس در وهله ی اول به گند زدایی و ضدعفونی سطوح و محیط اشاره داشت.
به گفته وی، در این راستا با همکاری های بین بخشی و با نظارت تیم های مرکز بهداشت استان و دانشگاه علوم پزشکی هر شب برنامه گند زدایی جداول، معابر محل های پر تردد، ایستگاههای گاز و بنزین مدنظر قرار گرفته و از شب های گذشته آغاز شده است و در چهار شهرستان اجرایی و در روزهای آینده در سایر شهرستان ها، اجرایی می شود.
رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری از دیگر راه های پیروز شدن بر کروناویروس به خودمراقبتی و خود قرنطینگی اشاره و افزود: از مردم خواهش می کنیم به توصیه های بهداشت و درمان و اطلاعیه هایی که از طریق ستاد استانی مقابله با کرونا صادرمی شود توجه داشته باشند.

جزایری ادامه داد : در حال حاضر گزارشات استانی مبنی براین است ترافیک در سطح شهر بیشتر شده، لذا از مردم خواهش می کنیم توصیه ها را جدی بگیرند و در خانه بمانند تا سیکل این بیماری که پیش بینی می شود تا ده روز آینده نزول جدی داشته باشد سپری شود.